tiistai 24. huhtikuuta 2012

Kummallisia tapahtumia...

24/4-2012
Ekku  Mattila

Vuonna 1984 muistin etten pitkään aikaan ollut soittanut Ylisen Okelle Jepualla .
Hain puhelinluettelon,,etsin Oken puh;numeron ja naputtelemaan hänelle...
Puhelimeen vastasi nainen ja koska luulin hänen olevan Oken mies,niin kysyin onkohan
isäntä tavattavissa  ja nainen sanoi että mitä ja kysyin uudestaan talon isäntää ja taas nainen sanoi että mitä ja minä uudelleen isäntää kysymään ja taas nainen sanoi että mittä...
Aikamme että mitäteltyämme nainen sanoi ettei hänellä ole lainkaan miestä,, on jo aikaa sitten kuollu,eikä  uutta tuu ei ja minä vänkäsin että Ylisen Okea minä yritän tavoittaa..ja kuulin taustalla ovikellon soittavan...
Heetkinen nyt,,,sanoi nainen puhelimessa....avaan oven,,,,hetkinen nyt...ja kuului  jotakin muminaa,sekä kuulin miehen äänen kysyvän puhelimen toisessa päässä,että kuka siellä on  ja kun sanoin,että Ylisen  Okeahan minä yritän tavoitaa ja itse olen  Ekku Mattila Härmästä....
Langan  toisesta  päässä oli kuin olikin juuri se henkilö...Oke jota etsinkin ja hän suureen ääneen ihmettelemään
että mistä ihmeestä tiesin hänen olevan juuri täällä päässä luuria,koska ensinnä tulin hetki sitten ja viimeisestä vierailusta on vierähtänyt aikaa 6 vuotta...
Ja minä selittämään  että katsoin puhelinluettelosta sun nimes Oke Ylinen ja soitin sulle sen takia,mutta Oke se nauroi ,että tämä paikka on hänen sukulaisensa... Ylimäki Oiva......eikä tää ole missään Jepualla  vaan lähellä
Munsalaa....
Kyllä meillä riitti puhumista tapahtumasta paljon jälkeen päin ja se johon alussa soitin oli todella Oken mainitsema Ylimäki ja Munsalassa...
Koittakaapa  laskea  sattuman todennäköisyys....
Taitaapa lottovoittokin  tulla helpommin...
Sanoi;


Ekku Mattila
24/4-2012.