tiistai 8. toukokuuta 2012

Sattumaako 1986.???

8/5-2012.
Ekku Mattila
selvänäkijä.


Tuttuni Hesasta oli muuttanut Jyväskylään ja soitti mulle että tuukko tänne käymhän.
Sanoin että tuun ja missäs asut ja hän sanoi...kuulemma ihan piruuttaan,,että onpas kumma jos et tänne löydä,,koska oothan selvänäkijä...ja näytäppäs  taitos...
Et  karttaa siis tartte...enkä osoitettani sulle anna...tuuppa ny...
Jä mä lähdin Jalasjärveltä ajamaan...Alavuden ohitte..samoin  Ähtärin..ja Keuruun  ja annas olla Petäjäveden jälkeen aloin jo autoni vauhtia jarrutella.Yhä muistan miten sana Haapaniemi tuntui mielessäni jännän tutulta sanalta  ja siis sitä paikka kohden...ylitin monta risteystä..monta mutkaa  ja vielä enemmän teiden nimiä  sekä taas monta mutkaa ja noin tunnin kuluttua olin aivan varma että olen pahasti eksynyt...joten auto seis ja soittamaan  kannettavallani autopuhelimella tuttuni numeroon.
Puhelin oli Panasonic   ja   sellainen 8 kilon mötikkä...numeronkin  muistan  163018...ja on edelleenkin käytössä...veljelläni...Hyllykalliolla...
Kello oli aamulla kuuden paikkeilla  kun  soittooni vastattiin...ja kun  kysyin että oonkohan pahasti   hakoteillä,niin tuttuni sanoi että ookko liikenteessä mustalla vanhalla mersulla...siipimallinen ja 115 koppaasella  ja mä sanoin,että mistäs sä sen tierät    ja hän sanoi heiluttavansa asuntonsa keittiön verhoja jossa nytkin puhun ..joten tuuppa suoraan tänne...???!!
Nökötät mun autopaikallani...
Tuttuni ei sitten millään uskonut,,ettei mulla ollu edes mukanani  tiekarttaa..ei minkäänlaista...ja jouduttiin jopa käymään autossanikin...ei ollut sielläkään...ei ollut.
Arvatkaapa  montakos kertaa olen ottanut  ajosuoritukseni esille...niin tutuilleni,,kuin muillekin  ja tässä nyt myös teille blogini lukijat.
Taisi olla sattuma???
Ei  muuten ollut...
Vaisto vei.


8/5-2012.
Ekku Mattila.