sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

10 metriä piikkilankaa 1967. Helsinki.

10/6-2012.
Ekku Mattila
selvänäkijä.

jonkinlainen kevennys.....


On kesä,Helsingin  rautatietori  ja odottelen bussia jolla menen kotiini.
Koroke jolla minä  ja noin 10 muuta odottelemme on suunnilleen 50 senttiä  korkea,pituudeltaan kymmenisen  metriä.
Olen ensimmäisenä ja muut minusta poispäin ,kun  huomaan meitä jonottajia  lähestyvän todella romuluisen ,isokoisen sekä humalaisen miehen.
Mies  pysähtyy jokaisen eteen vuorollaan,sanoen  heille  jotakin,mutta en sitä liikennemelun takia  kuule.
Sen havaitsen että  jokainen heistä siirtyy heti sivummalle ja toiset jopa kokonaan toiselle puolen  Bussipysäkkiä.....miehen uhkaavan  käytöksen  takia.
Hetken  kuluttua olen  enää minä jäljellä  ja mies astuukin eteeni,sekä alkaa tuijottaa silmiini sillai Kalevalan Väinämöisen/Joukahaisen  tyyliin.
Tätä   "kaksintaistelua" kestää  noin minuutin verran,kun mies havaitsee oikealla olallani roikkuvan  eväslaukkuni..kooltaan  noin 30 senttiä  x 30  senttiä  ja  mukamas  "kohteliaasti"  kysymään...että  "hei  kundi..mitäs sulla on tuos laukus"??
noh....minä vastaan  ja samalla kuin salaa kurkistan ylöspäin miestä kohden ja vastaan..."älä kellekään kerro,että mun laukussani on 10 metriä  piikkilankaa...."älä  kellekään  kerro.....
Voitte  arvataa miehen  naamanilmettä!!!!se katsoo suoraan minua kohden kuin täyshullua katsotaan...suu auki  ja sopertaa....ei hel....  miten noin pieneen laukkuun voi mahtua 10 metriä piikkilankaa....soot aivan pöpi  koko mies.....ja nopeasti  hiippailee paikalta  pois....
Niin pitkään kun  miehen  näen,hän kääntyy  usean kerran taakseen katsomaan...minua kohden ja pyörittää sormeaan  ohimonsa  kohdalla....
Mitähän se ele  oikein  tarkoitti????
heh...heh...


10/6-2012.
Ekku  Mattila.