maanantai 7. tammikuuta 2013

Ja sitten eturauhasvaivaan.......

7/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.


Tuloo alustus;


Eturauhanen on vain miehillä.
Niissä syntyy kuuluisia nappopäitä.....joista ihminen syntyy......hmpt....
Eturauhanen on siis mukava ja tärkeä pallurainen,joka sijaitsee suunnilleen sanonko minä...miehen vehkeiden takana...persröörin tuntumassa....juu  ja taas  hmtp....
Mutta annas himskatti olla,jos se alkaakin vihoitella,kuten minulla itselläni  kävi muutama vuosi   sitten!
Pyöräilin vielä myöhään marraskuussa  ja en ollut pukeutunut sään  vaatimalla tavalla.
Minulle tuli hiki  ja sitten vilu  ja taas hiki ja taas vilu  ja sitä samaa rataa noin parisen viikkoa  ja kaiken huippuna peseydyin  lenkin jälkeen  kylmässä navetassa jäähileisessä vedessä....voi...voi.
Ja tuli ilta sekä ehtoo  ja menin maata.
Heräsin kummalliseen kuumaan   kipuun,joka tuntui säteilevän vattanpohjasta rintaan saakka.  Ensin se tuntui että kyllä se siitä suttaantuu,mutta koko ajan kipu vain yltyi  ja aamuun mennessä se oli   jo   todella tuskallista.Ähkin ja puhkuin kuten se kuuluisa kettu niiden kolmen porsaan talon kimpussa,mutta kohta minulta alkoi huumortajukin häipyä.Koetin nimittäin mennä vessaan...kuselle tottakait,mutta mitä veetä....mitään en saanut aikaiseksi....en sitten mitään
Vaikka oli todella jumalatoon vessahätä,niin mitään ei tullut....ei  ja ei  ja vielä kerran ei!
Ja rakas Millavaimonikin huolestui sekä "soitankos  lääkärille"  kyselemään ja minä ettet soita...kyllä se tätä ohi menee...mutta ei mennyt.
Vasta illalla annoin periksi  ja terveyskeskukseen ajelemaan ja kushätä oli jumalatoon....todella paha!
Kukas se siellä odotti...mieslääkäri ,joka heti sanoi,että sinulla on kuule eturauhastulehdus  ja tuuppas tuohon hoitopetiin...vedäs housus kintuihin ja minä koettelen onko eturauhases  vain tulehtunut,vai   onko siinä vakavampaakin vikaa...
Jaa minä   ähkien kyselemään että mites se oikein tapahtuu  ja mieslääkäri  sanoi että työnnän   kaksi sormeani persrööriis  ja sitäkautta sitten   tunnustelen   eturauhastas   ja sillei....mutta minä sanoin todella jämäkästi että..." ei saateri....kukaan mies ei  rupee mun persrööriäni tonkimaan..ei perskutarallaa...ei ja ei ja ei....ei todella  "
Ja niinpä lääkäri antoi periksi  ja määräs mulle muistaakseni jotakin  Odudiksia  joka on  tulehdusta hoitava pilleri  ja minä lähdin kotiini....
7  päivää se kuuri kesti ja sitten aloitin saman rumpan....koska vaivakin katos   jo toisena päivänä...sain taas kylmää  ja taas kylmää ja taas kylmää  ...  kunnes taas alkoi se tuttu vaiva  ja jälleen terveyskeskukseen ja siellä oli  toinen mieslääkäri,joka sanoi ne tutut sanat..."mees tohon petiin maate ja minä tunnustelen sun persrööris kautta sun eturauhastas  ja saan sillä tavalla selville miten   pahaa se tulehdus on ja ettei se vaan ole vakavampaa..." ja minä taas siihen ne tutut sanat...
"kukaan mies ei mene mun persvakoani sorkimaan ei varmana...ei ja ei ja ei..."  ja tämäkin mieslääkäri antoi periksi  ja sain  sorkkimatta  Odudikslääkkeen ja taas menin kotiini....ja sillei.
Mutta voihan vitalis....!!!!
Kolmannen  kerran ,parin  kuukauden  jälkeen, alkoi taas tuntumaan ne tutut oireet,koska ..kuinkas muuteen...olin saanut kylmää   ja vilua  ja taas vilua....ja eikunvaan lääkäriin,jossa oli nuori ja nätti nainen....
Ja  hän katseli hoitojuttuja siitä taulusta sekä ihmetteli että tämähän on jo kolmas kerta  kun tuut saman vaivan kans tänne ja  herra vieköön  noi kaksi aikaisempaa kolleegaa eivät ole tutkineet sinun eturauhastas   ja ne on tehnyt selvän virheen,sillä  jos eturauhasessas onkin syövänalku  ja sitä ei muuteen huomaa ennenkuin sitä kopeloidaan....joten paappas tuohon petille kyljelles  ja vedähän housus kinttuihin että minä voin aloittaa tutkinnan....jookos....?laitan varmuudeksi hiukan rasvaa sormiini ,että luistaa paremmin....nonniin.....hyyyvääää.....
Plöts  ja kuti...kuti.....
Parisen minuuttia siinä meni  ja sillei.....eturauhaseni oli,onneksi,,vaan tulehtunut  ja samat lääkkeet sain,sekä   kehoituksen....paappas sinne lenkkireissuilles enemmän vaatetta päälle,ettei tartte alvariinsa täällä juosta...kiitos  ja näkemiin.
Ja sitten se loppukaneettini;
Ykskään mies ei mun persvakoani ala sorkkimaan,mutta nuori ja nätti nainen kyllä.
Juu.


7/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.