lauantai 11. toukokuuta 2013

Jumalako tappoi linnun 1989 ???..vaiko piru ????

11/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Tulipa mieleeni eräs kummallinen   tapahtuma,joka sattui asuessani Kurikan Myllykylässä 1989.Kun huomasin että lotossa oli tarjolla aikamoinen ennätyspotti,muistaakseni noin 8 vanhaa milliä,niin minäpoika tuumasin,että nytpä sen itselleni nappaan.
Olin jo aikoja sitten lukenut että ennenvanhaan Egyptissä katsottiin lammen pintaan ja sieltä tietäjä saattoi nähdä tulevia tapahtumia,sekä  antamaan vastukset esitettyihin kysymyksiin.
Esim  Hesalainen selvänäkijä Helmi Lehtinen katseli vedellä täytettyä jugurttipuria ja kuulemma hyvälläkin menestyksellä.Helmihän kuului Suomen parhaimpiin tietäjiin   "Suntta " Sunströmin ohella.
Ai niin....siis....minä menin asuntomme yläkertaan, mukanani tyhjä jugurttipurkii hiukan vettä kipossa,,kynä sekä   lottokuponki tietty.Menin Pöydän ääreen ja kaadoin veden jugurttipurkiin,sekä ilmoitin kovalla äänellä.;;;;;
"No niin,,,,yläkerran pappa..olehan hiljaa,nyt määrään minä  ja alakerran sarvipää myös  hiljaa..täällä määrään nyt minä..."
Ja  jatkoin......"MINÄ  otan oikeat lottinumerot  ja sillä sipuli".
Hetken katselin jugurttipurkin pintaa ja kas kummaa....selvästi siellä  näkyi  numero....ja sen  laitoin  lottokuponkiin  ..ja   kas  kas   taas näkyi veden pinnassa selvä numero  ja  sen myös laittamaan lottokuponkiin......ja kuinkas ollakaan...jo kolmaskin  numero näkyi selvästi ja myös sen laitoin lottokuponkiin....ah...miten helppoa tämä  rikastuminen onkaan...tuumasin.
Ja siitä hetkisen   huilaamaan rupesin ja katselemaan ikkunasta avautuvaa peltomaisemaa.Noin 200 metrin päässä oli metsänreuna ja huomasin sieltä lentävän aika suuren linnun.Se läheni koko ajan ja selvästi suuntana vuokratalomme,sekä  lähenevän suoraan  sitä ikkunaa kohden,josta katselin linnun tulemista.
Ja..mitä pesrkelettä....huudahdin.....lintu lensi  päistikkaa suoraan ikkunaan,että mäiskähti ja putosi alas talomme  ruohikolle.Mulla nousi melkein tukka pystyyn ja nopeasti alas pihalle ja siellähän se lintu makasi täysin kuolleena,nokka hiukkasen auki.
Häh...??minä  tuumaamaan....mitä ihmettä nyt oikein tapahtui  ja salamana tajusin......jesus....olipa aikamoinen merkki jostakin SUUREMMASTA VOIMASTA ....ei tästä maailmasta ollenkaan.Ei tästä maailmasta lainkaan.Senverran tapahtuneesta säikähdin...kuitenkin...etten enää jatkanut lottokupongin täyttämistä,vaan jätin sen ns. kesken.En veikannut lainkaan.
En.
Tjaa...koettaapa panna arvailemaan....???Juu-uu....illalla tuli lotto  ja mulla olisi ollut oikein juuri ne numerot
jotka olin nähnyt siinä vettä täynnä olevassa jugurttipurkissa  !!!!!!!!....ja JOS  olisin jatkanut  "katsomista",niin kenties minulla  olisi ollut  tasan 7 oikein...????
Siis.....; kumman minä suututin leikkimällä isompaa mitä olen....???Jumalan vaiko pirun??? Ja jos suututin Jumalan,niin onpa herkkänokkainen ,mutta jos suututin pirun...niin  sehän todistaa (ko?) että piru määrää kuka saa rikkautta ja kuka ei....!!!!
Täh???
Jumalako  tappoi lintuparan?
Vaiko piru ?
Isotteluni takia ????
Täh?

Kyselee;

11/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.