torstai 9. toukokuuta 2013

Keskimmäänen anoppini soitteli minulle.

9/5-2013.
Ekku Mattila
Aikamatkaaja.



Tänään ,ollessani ansaitulla päivätorkullani,näin sellaista unta,että vanha Nokialainen kännykkäni piraji ja vastasin siihen seuraavasti ;
E.(siis minä itte)..".hyvää Helatorstaita kuka oletkin....missä mennään,mikä niinku hätän...onkos kissisi kadonnu....mikä maa...häh...? "
"Päivää  Ekku...(kuului kännykästäni)..päivää...täällä soittelee keskimmäänen anoppisi Järvenpäästä.Mulla olis niinku asiaa pitkästä aikaa ".
E;  Voihan peeveli kun todella säikährin,mutta nopeasti sain itteni koottua ja vastasin..."Jaa..vai Anjako se siellä...niinku...häh...?mites menee muuten...niinku...?"
A:" Joo...olen lukenut sun sepustuksiasi omassa blogissasi ja yhtä asiaa olen ihmetellyt...nimittäin...mites jumalauta laitat aina ne useat  ammattinimikkeesi tekstisi alussa ja myöskin lopussa...selvänäkijä...aikamatkaaja..ruusuristi ja nyt viimeaikoina se..mikä se ny oli...se...mestari...mitäs."
E;"Nokun.....".
A:" Mikä nokun....jätä ne liiat  omakehusi pois  ja ota vain yksi.....esim....selv..."
E:"  Nokun..  aikam..."
A:" mikä helekutin aikamatkaaja...ookkko joku matkaili..."
E: Nokun...matkustelen sillai  ..niinku ajassa  ..meinaan...ja  sam.."
A:" Ruusuristikin...onkos sulla joku kukkakauppa..vai...mit.."
E:"  Nokun...ruusuristi  on vanha hengelli..."
A:" Mikä henkellinen...ekkai oo hurahtanu taas  uskonjuttuihin...nii.."
E: Ei ja joo  ja se on sellainen pitkä jut.."
A:"Mestarikin..voi jesus sua entinen vävyni....ookkos käyny jonkun kisällinkoul.."?
E:"  Nokun...mä niinkun saan käytää itsestäni mestari nimik.."
A:"  Olet aivan samanlainen kuin silloin vuonna 1973 kun sun ekakerran näin...heti huomasin  et.."
E :" Ja saateri ämmä....pidähän nyt turpas kiinni  ja konkkaa sivummalle...perke...jos olisit mies..niin turp...ja sitten...saata...jessu...kris...pers...jumankaut...no voi sun kuustoista...ketku....sä...sä...tjaa..tjaa....toisaalta....taidat kuuule olla sillai oikeassa....joo...joo....tuota....hmm.. kenties mulla on todellakin liikaa noita alan ammattinimikkeitä...joo...tjaa....noh...hei kuulehan ex  anoppini....sopiiko se että tästä lähtien laitan blogiini vain ja ainoastaan tuon aikamatkaaja,sillä siitä tykkään eniten....joo...aikamatkaaja....se on hyvä...vai mitä ?
A:"No niin....taidat sittenkin olla mies...sillai...mutta en edelleenkään tykkää  kun mun tyttäreni sillälailla jätit.
....mutta ei teille  mitään mahda....niin....koetahan olla ihimisiksi.....ja moi..."
E:" Moi,,moi...ja hyvää kesää..moi..moi..."
Huh....

9/5-2013-
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.