sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Juhannus ja syntinen nainen.

23/6-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Toissapäivänä,siis  Juhannusaattona ja kesken makkaran grillaamisen minulle tuli asiakas.Hän oli nainen,kenties Saarijärveltä kotoisin.Läheltä Mahlua.
Onko Ekku mitenkään mahdollista,hän kysyi,että voisitko  ottaa minut asiakkaaksesi  ja vastasin että tottakai se käy.Ja niin me mentiiin   vähän sivummalle.Rauhassa juttelemaan.
Muistatko Ekku,miten otin sinuun yhteyttä viimevuoden syksyllä ,nainen kysyi ? Ja muistatko mikä oli se syy ja vastasin että muistan hyvin.Sinähän  teit  syrjähypyn .Petit miehesi.Kävit vieraissa.Luottamuksen rikoit.Kamalan teon miestäsi kohtaan.Ja kärsit siitä pahasti nyt.
En koskaan pysty käsittämään tekoani.En koskaan.Tuntuu edelleenkin mahdottomalta .En tiedä mikä minuun meni.En tiedä nainen sanoi,mutta kuitenkin hymyili hiukan.
Sopiiko että kerron vähän ja hän kertoi.
Uskotko että mieheni järkyttyi pahoin teostani ja vastasin että uskon.
Uskotko että anteeksiantaminen on helpottanut elämäämme ja sanoin että uskon.
Uskotko että meillä menee nyt jo paljon paremmin ja sanoin että uskonhan minä.
Uskotko että minä järjestin  miehelleni  naisen ja hän petti minua hänen kanssaan. Uskon...häh? vastasin minä.
Kyllä se on totta.Me juteltiin mieheni kanssa päivä ja kuukausitolkulla ja mikään ei tuntunut auttavan.Minun häpeäni ja epätoivoni oli niin suurta,että aloin mennä päästänikin sekaisin.Yhdessä vaiheessa tunsin että   vain itsemurhani sovittaisi tekoni ja olin jo siihen ajatukseen  täysin sopeutunutkin.Vain aika koska sen teen ja paikka olivat auki.
Kunnes eräänä päivänä.Kuukausi sitten sen tajusin.Voisiko se auttaa että myös mieheni tekee aviorikoksen.Voit arvata Ekku,miten me monta päivää asiasta juteltiin ja lopputuloksena oli se,että järjestin miehelleni naisen.Täysin vieraan.Tampereen läheltä.Toiskosta luulen.
Neljä kertaa he  kohtasivat.Hotellissa  Ylöjärven.Neljä kertaa he kohtasivat.
Vasta nyt olen rauhoittunut.Painava taakka on hävinnyt harteiltani ja  nyt voimme katsoa eteenpäin.Mieheni ja minä.Yhdessä  ja  onnemme on jälleen löytynyt.
Uskotko Ekku ,että tämä ratkaisu oli oikea ja vastasin  uskonhan minä.
Ja nainen lähti.Kotiaan kohden.
Miehensä mukaan ottaa Kurikasta.
Myllykylässä sukuloimassa.

23/6-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.