perjantai 23. elokuuta 2013

Löysin "kadonneen" kilpapyöräni....??!!

24/8-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Kirjoitin 10/8 blogiini että nakkasin vanhan kilpapyöräni   Harjankylän sillalta suoraan jokeen,että plätsähti.Mielestäni pyörä oli tarpeekseen kilomeeteriä jo saanut ja sen kunto alkoi olla melkoisen heikko.Sitä ei enää kannattanut korjailla. Ei.
Noh....toissapäivänä kävin Seinäjoella  olevalla kirppiksellä ja mitäs kummaa....???   Paikan eteisessä huomasin vanhan Suomalaasen Tunturi merkkisen kilpa/retkipyörän. Soli valkoonen ja nätti.Kippurasarvinen ja vaihteitakin muutama. 27 tuumaaset renkulaaset.Sellaisen maantietä nielevän näköönen.Vain takarengas oli tyhyjä.Alhaalta meinaan.Kummallakin sivulla oli ilmaa ja ylhäällä kans. Aivan alhaalla ei ollu.Ei.
Hetihän mä huomasin että se pyörä on  ihan prikulleen samanlainen kun se jonka olin nakannut  jokeen parisen viikkoa aikaisemmin. Pläts. Mulle  iski huomattava syyllisyyden tunne ja koska se  kirpparin  peli oli todella halpa,niin sen ostin.......ja eilen illalla Millavaimoni kanssa Harjankylän sillalle.???????!!!!????
Mulla oli mukana 15 meeteriä  pitkä naru jonka toisessa päässä  oli viisi suurta rautanaulaa.  Ne olin vääntänyt ongenkoukun tapaiseen kippuraan ja avot. Uskotteko,että toisella heitolla  naarausväline tarttui siihen  plätspyörääni  ja vanha  Tunturi takaasin  maailmaan kalojen olohuoneesta.
Ny mulla on kaks kippurasarvista polokupyärää.
Oikeen hyvä !

24/8-  2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.