torstai 12. syyskuuta 2013

Sumuvaara.....

13/9-2013.
Ekku  Mattila.
Aikamatkaaja.


Vein noin tunti sitten   poikamme  keskustan kouluun ja olipa tiellä kova sumu.  Tietä näki noin vain 40 metrin päähän ja vauhti piti olla senmukainen.  Matkalla muistin vuoden 1973....silloin   ennenwanhaan ,kun minulla oli moottoripyörä ja olin juuri lähtenyt Mikkelistä kohden  Orivettä.
Mikkelistä soitin  Orivedelle,jossa oli leirintäalue  ja tilasin tunnin saunavuoron.
Koska oli aika myöhäinen loppukesä  ,kuten nytkin,niin tiellä oli silloinkin kova sumu. Noin parin tunnin kuluttua saavuin Orivedelle ja leirintäalueelle ilmoittautumaan.Kerroin siinä vaiheessa että minulla olisi tunnin saunavuoro...mutta vastaanoton nainen sanoi ettei heillä ole saunaa.
Häh  ? ...sanoin minä....pari tuntia sitten varasin saunan täältä ...joten.....??
Ei meillä ole saunaa sanottiin minulle jälleen....
Taas  sanoin  että täh ???....minä varasin saunavuoron tunniksi hintaan 6 markkaa....joten....??
Ei meillä   OLE  saunaa  sanoi   kolmannen kerran tyttö  ....ei ole...ei....
Mitäs  viiitt....meinasin sanoa vastaan , mutta kaivoin repustani Suomen leirintäalueiden oppaan vuodelta 1973...ja siitä etsin kohdan Orivesi....ja siellähän se luki....saunavuoron   voi tilata hintaan  6 markkaa....tunniksi.....joooooooooooooooooteeen....sanoin tytölle....sauna teillä on...
Ei muuteen ole   sanottiin taas..... kyyyyyllllääää varmasti Orivedellä on sauna....mutta   tämä paikka on kuule Ruovesi....  ja meillä EI ole saunaa.....
Ei ole.
Ahaa....ja katselin karttaa.Yhdessä kohdassa ennen rautatietä  tuli eteen tienhaara. Siinä oli tie oikealle josta pääsi Ruovedelle  ja tie oli vasemmalle, josta pääsi Orivedelle.
Minä olin sumun takia sekoittanut tienviitat.
Juu.
Hmtp....

13/9-2013.
Ekku   Mattila.
Aikamatkaaja.