torstai 13. maaliskuuta 2014

Haastoin Euroopan mestari Ilkka Nummiston..

13/3-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Vuonna 1993  ei koskaan sunnuntaisin teevehjelma haki katsojilta jotakin ainutlaatuista ehdotusta televisiossa esitettäväksi. Juontajana oli Markku Veijalainen ja siispä naputtelin hänelle kirjeen ,jossa ehdotin kolmea juttua:
1  Että haastan silloisen Suomen pressan kädenvääntöön.
2 että haluaisin olla hävittäjäkoneessa joka  rikkoo äänivallin.
3 haastan silloisen Euroopanmestari    Ilkka Nummiston.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kului aikaa viikon verran ja minulle soitettiin kolmostelevisiosta ja puhelimessa   oli Veijalaisen Markku.
" päivää.Olemme valinneet sinut haastamaan Ilkka Nummiston ja sopiihan se sinulle ?".
Ja noin viikon kuluttua olin jo ajamassa Hesaa kohden ja illalla kello 23,00 tuli sitten minun sekä Ilkan haaste.
Muistan aina miten Ilkka katseli minua kummastuneena sillä hän ei tiennyt missäään vaiheessa mikä haasteeni oli ja sai sen tietää vasta kun ohjelma alkoi.
Nummisto painoi siihen aikaan noin 140 kiloa sekä pituutta 190 senttiä.
Ilkka oli voimannoston Euroopan mestari.Juu.
Minä aikalailla kevyempi sekä aikalailla lyhyempi.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ottelu alkoi ja Veijalainen otti taskustaan kaksi hammastikkua. Kumpi nakkaa sen pitemmälle on voittaja ja niin me aloitettiin.
Viivan takaa ja vain yksi heitto.Paras voittakoon. Ja se himskatti oli Ilkka Nummisto.Hänen  tikkunsa otti selvän pompon ja luiskahti minun heittämäni tikun yli ja hävisin  noin 5 senttiä.
Pahus.
Nooh. Tulin sentään toiseksi ja  kaiken huippuna vastassani oli voimanoston Euroopan mestari.
Heh.
Tälläistä tällä kertaa.

13/3-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.