sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Tunnin hukattu aika.....jälleen kerran.

9/3-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Kello kuuden paikkeilla tänä-aamuna tuumasin  ,että ajelenpas polkupyörällä Kurikkaa kohden ja eikun maantielle vaan.
Laitasaaren kohdalla ,joka on isohko mäki , katsoin vanhan Nokialaasen kelloa ja se näytti tasan 06,15.
Oli melko voimakas sivutuuli,vasemmalta puuskien ja pian olin Pitkämön tekoaltaan kohdalla ja sitten jumalatoonta alamäkeä tukka putkella kohden Kurikkaa.
Alamäki on se joen kohdalla oleva silta ,joka syntyy ylämäeksi hetken päästä.
Ainiin....mitäs mä höpäjän.....mulla oli aika tärkeätä asiaakin. Sellaista parapsykologista (ko) kenties?
Kurikasta sotkin vanhaa tietä takaisin Kauhajoelle ,mutta senverran koukkasin että ylitin  Harjankylän  sillan ja Laitasaaren kohdalla kurkkasin vanhan Nokialaisen kännykkäni kelloa.
Se näytti edelleenkin tasan 06,15.
Ahaa ajattelin. Kännykän kello on menny hajalle.Kaput.Finito.Stop.Rauska mikä rauska.
Asunnossani olin tasan  07.30  ja suihkun jälkeen katsomaan kännykän rikkinäistä  ajannäyttöä.
Täh ??....nythän se näyttikin ihan oikeata aikaa.Keittiön kellossa oli sama aika.Myöskin olohuoneen ,sekä kolmessa kännykässä samoin.
07.33.
Minulta on useasti kadonnut aika .Monesti se on mennyt  "hukkaan" 20 minuutiksi ,sekä tunniksi.Tätä kummallista aikavarkautta on tapahtunut niin pitkään ,kun muistan ja erityisesti   Helsingin/Olari/Matinkylässä asuessani.Kelloni jostakin syystä pelleilevät.Suurin aikavarkaus tapahtui Alahärmässä ollessani,vuonna 1982.Silloin katosi nelisen tuntia ja siitä olen jo kirjoitellutkin aikaisemmin.
Toinen kummallisuus on se,että kun olen paastossa , siis syön hyvin vähän,kuten viimeisen kuukauden aikana ,niin silloin tapahtuu noita aikavarkauksia.
Liittyykö asia   elimistön jonkinlaiseen sähkökenttään,auraan ehkä ja se voimistuu paaston aikana ja sen aikana kellot alkavat käydä miten sattuu. Mutta miten selitetään tuo 20 minutttia sekä tunti ?? Ja minkä ihmeen takia menetty aika tulee takaisin oikeaan aikaan ?
Häh?
Tjaahas....kantsiikos mun  tilata aika jollekin psy..py..syp..pys..kiatrille..? Vai ?  Noh. Onneksi en ole yksin näiden aikavarkauksien kanssa sillä samaa on tapahtunut sadoille muillekin ympäri maailmaa.
Toisaalta....jos lähden vaikka kauppaan ostoksille ja sanon vaimolleni palaavani tunnin kuluttua ja tuunkin kotiini..vaikka  viikon päästä....¤#"#¤#"!?%&%¤¤.. ja sanon että mulle kävi taas se himpskatin aikavarkaus...niin uskooko vaimoni minuu??
Kääk.
Noniin..nyt meen paistamaan lättyjä.
Ne on hyviä kun pastetaan voissa sekä maito pitää olla  punaista.
Itte en syä.Oon paastossa.


9/3-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.