lauantai 23. elokuuta 2014

Ateenan tulli nappasi minulta "kokapussin"......1984....

23/8-2014.
Ekku  Mattila.
Aikamatkaaja.


Vuonna 1984 tuumasin että jospa menen talvella pariksi viikoksi  etelän lämpöön , vaikka Kreikkaan ja niinpä sitten sen teinkin.
Hesasta ensin 4,5  tuntia Ateenaan ja siitä sitten vanhalla lentokonerumiluksella 20  minuutin matkan  Mykonos saarelle.....juu.
Ja Ateenassa oli tulli ,  että pläjähti.
Noh....Olin matkalaukkuuni pakannut vaatteiden sekaan  läpinäkyvään muovipussukkaan  puolisen kiloa valkoista pyykinpesuainetta  (Omoako?) ja tottakait minut vinkattiin tullimiesten naaman eteen tutkittavaksi......jep.
Aikansa kääntelivät matkalaukkuani ja sen sitten kiikuttivat toimistoonsa näköjään..ja minua tutkailemaan sillai jännästi. Huoneensa ikkunastakin kurkkivat sekä jotakin supajivat keskenään... ja noin 10 minuutin kulkuttua takaisin laukkuni mulle kantoivat. Hyvää matkaa vaan....sivuplee...kalimeera..suunnilleen.
Ja minä siitä muiden mukana  Mykonos saarelle.
Toinen noh:
Seuraavana iltana tuumasin että jospa teen pientä käsipyykkiä  huoneeni  pesualtaalla ja sitä varten laukustani pyykinpesuainetta kaivelemaan. Mutta kun ei  niin ei. Pussukka oli hävinnyt kuin se tuhka sinne tuuleen ja sitä minä taivastelemaan. Mistään en valkoista pussukkaani löytänyt. En.
Kunnes mulla välähti.....heh heh.....
Ilmeisesti Ateenan  tullimiehet luulivat  pyykinpesuainepussiani kokainiiksi ja takavarikoivat sen kaappiinsa. He tiesivät että kahden viikon päästä herra Mattila palaa samalla tavalla takaisin ja tekee välilaskun  Ateenaan......ja olette pirätetty...olisin kuullut korviini.
Juu.
Tälläistä..

23/8-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.