torstai 18. joulukuuta 2014

Ryöstin tulevan vaimoni vuonna 1985...

18/12-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Morsiamenryöstäjä kirjoittelee:

Tänään tulee tarkalleen 29 vuotta, kun minut sekä nykyinen vaimoni vihittiin Jalasjärven kirkossa.
Jo tokakerralla  tulevan vaimoni sukulaiset saivat kuulla, että..A/olen naimisissa B ja että minulla on 5 lasta ennestään....
Ja C...tuli kova riita juu.
Rumihia välttääkseni  pomppasin  henkilöautooni , mutta tuleva vaimoni halusi tulla ehdottomasti mukaani...ja tulihan  hän.
Olin ollut yhden yön Asuulin leirintä-alueella ja sinnehän me ajaa huristelimme....oli Toukokuun 8 päivä  1985. Illalla noin kello 20,00.
Noh...noin kahden tunnin kuluttua huraji samaiselle leirintä-alueelle usea henkilöauto ja siinä möreä-äänistä joukkoa....oli  tulevan vaimoni isse  veljineen, sekä kaksi  kiukkuista miehenpuolta...Erkki sekä  Veli niminen Kurikasta...viimeksimainitut tulevan vaimoni siskojen miehiä  ...ja koko joukko alkoi rapajamaan hirsimökkini oven lukkoa...ja sitä auki saamaan.
Mutta ei. Olimme nuoren likan kanssa hiljaa kuin se kuuluisa muumio päivätorkuillaan, emmekä avanneet ovea emme...Kuulimme miten ulkona huudeltiin ,että "avaa ovi Eila...avaa ny...avaa..avaa. me viemme sut turvaan siltä Helsingin jätkältä...avaas ny...."
Mutta emme avanneet. emme niiin.
Kun  meteli hirsimökkimme ympärillä hiljeni , sekä autot hurajivat tiehensä, niin me tuumaamaan ,että...:
"Mites on sanoin...?...jospa minä tästä lähdenkin Hesaa kohden...vienkö sun kotiisi ?.. niinku  ?"
" Et vie....sanoi nuori tuleva vaimoni...et vie..haluan tulla sun mukaasi...tulen sun mukaasi ".
Noh sehän sopiii tuumasin ja siitä paikasta me hiippailimme autooni ja nokka Hesaa kohden.....fruum..fruum....fruum.
Ja että meillä oli kivaa....juu. Oli.Oli.
Noin puolen vuoden kuluttua me muutimme Jalasjärvelle ja antakaas olla...! Yhtenä aamuna...kun oli karkausvuosi kerran....tuleva vaimoni lausui mulle suunnilleen näin..:
"Tuota...kuule Ekku...meinaan että josko tulet mulle miehekseni  ja ratsastelemm...eiku rakastamme toistamme niin hyvinä kuin  vähemmän huonoina päivinä..?...täh...?  ja minä siihen vastaamaan että tottajumalauta...ja niin me melkein seuraavana päivänä haimme kihilajaassormukset..sekä otimme sitten komeasti kuulutuksetkin ja sitten tuli päivä jolloin mentäisiin papin ethen...valoja vannomaan............................Juu.
Mutta mitäs ittua...??
Morsiameni molemmat miehet pukkasivat mulle kirjeitä jossa luki  suunnilleen seuraavasti...:
"Hah hah kääkkä Hesasta...et kuule rumanaama onnistu Eilan kanssa avioon menemään...me estämme sen vaikka sitten millä lailla ja jos ei muu auta, niin lähet Hesaan vaikka sitten rumislaudoissa...hah hah kääkkä"
Kääkkä.
Ja niin tosissani heidän uhkaalunsa otin ,että (olen jo samasta asiasta kirjoiottanutkin) kirkkoon mennessämme minulla "taisi" olla   45:nen     1911  pukuni housunkauluksen  välissä..orottamassa...Joo.
Ja niinhän me kumpikin tahroimme ratsastel...eiku rakastaa  toinen  toistamme joka ikisenä päivänä...niin pitkään kun virtaa riittää ja senkin jälkeenkin....vaikka sitten  tulevassa toisessa elämässä.
Juu-u.
Erkki uhkaalija on ollut kuolleena jo  8 vuotta ja se toinen taitaa olla vielä henkis. Silloonen Eila on muuttanut etnimensä Millaksi  joka on palio paree kun se Eila. Niin.....tähän 29 vuoteen on sisältynyt..vaikka mitä ja sen  välistäkin...meinaan....meillon 6 hianoa kersaa...ja kissikin. Se on meinaan läski Töpis.
Ainiin....mä heräsin viimeyönä jumalattomaan hammassärkyyn..taas  ja oon sen jälkeen valavonut. Ai ai ai ai ai ai ai ai....mutta noh.
Ei se haittaa , kun meillä on tänään juhulapäivä.
Ratsastelem...eikun rakastamme edelleen toistamme..mutta älkää tätä kaikille sanoko.
Heiny taas.

18/12-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.