lauantai 14. maaliskuuta 2015

Räjähdys Harikko Oy:n nurkalla v 2000.

14/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Lisää  IKL....Matti Järviharjusta...


Tammikuussa  2000 joku räjäyttää  Hyypänjoen jäällä    voimakkaan pommin ,joka rikkoo Matti Järviharjun sekä Poliisi Latomäen rakennusten ikkunoita.
PUM..!
Syyllinen  oli jättänyt autonsa noin  2 km päähän ,sekä hiihtäen  tullut  tekopaikalle ja  aikatulilankaa hyväksikäyttäen  räjäyttänyt pommin. Jokainen sen tietää , että   tulilankaa myydään 10 metrin kiepeissä ja  sen palonopeus on suunniilleen 20 minuuttia.....
Siis pakoon konna ehti...
Latomäki oli juuri räjäytyshetkellä kotonansa juomassa kahfia , noin kello  08,45 tarkoituksenaan lähteä työpaikalle   virastotaloon....kun "taivas repesi".
Minä olin suunnilleen samalla kellonlyömällä viemässä 3 lastamme Aron kiusaajakouluun  ja   kuulin asiasta   kun puhelimeni soi. Tuttavallani Mäenpäällä oli ns poliisikanneri....köh..
Illalla noin kello 16,00 Matti Järviharju soitti minulle....Hän halusi  palavasti tietää että "koska olet selvänäkijä ja tunnet tuhansia  ihmisiä, niin koeta hyvä Ekku saada selville tekijät..ja korvaan kyllä työsi..tonnin saat"
Tonnin saat...
Sattumalta...(juu)  olin jo jutellut samana päivänä erään  Heikkilän kylässä asuvan ihmisen  kanssa , joka kertoi että Mattia oli uhkailtu  pellolla olevan ladun varressa jättämällä paikalle ns bandodelloja. Ainakin kahdessa sellaisessa oli teksti...kuolet kohta..ja  piirrelty suuria ristejä bandodellan kankaisiin.
Kuolet kohta Matti Järviharju... niissä luki...
Kuolet kohta...
Ja kun Matti soitti, niin  kerroin tietysti mitä olin kuullut Heikkilän kylältä.
Ihmettelin sitä kun Matti lopetti kumman äkkiä  keskustelumme ja sanoi...."mun pitää mennä...hei nyt Ekku".....Hei ny..
Ja saat---na....sanon minä...!!
Sillä...:
Sillä seuraavana aamuna..kello 08,05 ovikelloni  pirisi ja kun avaamaan oven meidän  portailla seisoi 3-4 poliisiherraa  kiiltävissä  virkavaatteissa....ja mua putkaan  maijan takaloosterissa ,että hippulat vinkui.........ja .....Klonks kolahti pikkuyksiön rautaanen ovi..
Klonks.......
"Jaahas  Ekku  sanoi Perkkiön Osmo mua vastapäätä... samana päivänä...kuules Ekku  sinäkö sen pommin räjäytit Matti Järviharjun tehtaan lähellä ?? ..Häh"?....ja minä  siihen vastaamaan että mit vittua...??..häh??..kuis sellaista pulajat oi Osmo Perkkiö??"  ja Osmo siihen sanomaan..."Kukaan muu ei tiedä, että Matti Järviharjua oltiin  uhkailtu....ladun varressa..saman ladun ,jota pitkin syyllinen oli hiihtäen mennyt kohteeseensa....vain syyllinen tietää   niitä uhkailuista...vain syyllinen  ja siis sinä Ekku Mattila".
Jaahas....tuumasin....
Sekä kerroin että olin kuullut  eilen niistä bandodelloista yhdeltä Heikkilänkyläläiseltä ihmiseltä..."Jaa että kuka se on kysyi Osmo?"..ja sanoin etten kuules kerro....ja Osmo taas.."Josset  kerro niin saat vastata  oikeudessa  sinua vastaan  esitettyihin todisteisiin"  ja taas minä siihen.."että en kuule kerro.."
Enkä piruuttanu kertonut..en. En oo mikään   vasikka.....saatana..
Haista....koon..Osmo..keles...
Ja niin makailin siellä Kauhajoen pikkupikkupikku yksiössä noin  14 päivää ja yötä ,eikä mulla härän päivää ollut.
Sillä välin oli vilanomaaset tonkineet asuntoni/varastoni/hallit/kaikki läpikotaasin ja vieneet mm kaikki mun  10 paria suksiani ,että mononi, sekä sauvani ja niihin tehteet tiesmitä  kommervenkkitutkimuksiaan ,eikä niissä mitään minua vastaan  löytynyt. Ei löytynyt. Ei tietenkään..  koska olin syytöön ihmistaimi..
Synnitöön....jup.

Loppukesästä marssin  Kauhajokilehden toimitukseen ,  jossa esitin syyttäjän  minulle  antaman   syyttämättäjättämisilmoituksen   ja sen vaadin julkaistavaksi heti seuraavaan numeroon.
Ja niin myös tapahtui.
Jossettemua usko..niin tarkistakaa....13/7-2001....ja Kauhajoen kunnallislehti. Nimikkeellä "Ekku Mattilalle ei syytettä räjäytyksestä"
Juu.
Ainiin....vieläkään..tänäkään päivänä ei Matti Järviharju vastaa tervehdyksiini  ,jos autolla vastakkain kohdataan ja  parisen vuotta sitten soitin ,sekä kutsuin itseni kaffille  Matin Ilmajoen tuphan , mutta kieltävän vastauksen sain. Vaikka....."sattumalta" olen kuullut, että räjäytykseen syyllinen on aika...(hyvin) lähellä Matin sukujuurta....mutta siitä ei tämän enempää.......Ei.
Ny meen kaffille....
Moikka.

14/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Jk...:
 Poliisivirkailija  Latomäen saunamökki  kellahti vintturaan , siitä rikkoutui 8 ikkunaa ,sekä  päätalon  kellarissa ollut paskaputki halkesi seurauksella ,että paskat/kuset tullahti kellarin lattialle. Näes Latomäen talo oli aivan Matti Järviharjun naapurissa noin  100 metrin päässä. Itse herra Latomäki kuoli noin 8 vuotta sitten eturauhassyöpään..joten rauha olkoon kanssasi.
Das Ende.