sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Suzuki...teltta...Barabellum ja mä.

29/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Vuonna 1974 päristelin moottoripyörällä Mikkeliin ja tarkemmin Rauhanniemen leirintäalueelle ja sinne kahden koivun alle teltta pystyyn.
Kello oli jotakin 21,00 illalla.
Koska oli ollut jo muutaman päivän sellaista  pilvi/sade/poutaa ,  niin alueella ei ollut  mun lisäksi kun 4-5 muuta motoroiskapoikaa , mutta niiden  prätkät olivat yli  1000 kuutoisia  ja ylikin.  Kun huomasivat mun 250 kuutioisen Susukkini , niin annas olla......
Hehehihihii....
Hehehehehhohohohhehehehohohohehehehiiii......kuului ja  aika  lujaakin...oli heillä hauskaa oli..oli.
Ja riitaa perskelees alkoivat kehittämään........huomasin...
Voi..voi...heitä.....
Tiesin  jo melkein  mitä yöllä tulisi tapahtumaan.....juu......ja kun  jätkät lähti  keskustaan meluamaan , niin minä suunnitteluvaihe ykkösen otin....tapeetille...
Ansan tein...
Minun telttani oli sellainen "yhden ja puolen hengen  kokoinen"...siis aika pieni. Kun siihen viereen laitoin oman 250 kuutioiseni  sivujalalla  nojaamaan , niin oli se näky....meinaan...oli....Juu.
Oli.
Ilta tuli , taikka  yö  ja kello  oli yhden   paikkeilla  ja jopa alkoi kuulumaan kumeata pärinää kun ne   tonnikuutioiset jätkät palaili leirintä-alueelle.........ja ilmeisesti   vinettoa suonissaan. Jo kaukaa alkoi taas kuulumaan samaa hehehehhohoho...hekottelua ja kuin ennalta sovittuna kaikki piiritti mun telttani , sekä  iiiisooon 250 kuutioisen Susuki  prätkäni....
Ja:
Kuin "vahingossa" yksi heistä  tönäisi  oman menopelini pienen telttani päälle , niin että se meni melkein kasaan...Koska taas aivan "sattumalta"  olin  raahannut telttani sisälle muutaman isohkon puulaatikon , sekä rimoja senverran ,ettei se kasaan kokonaan lysähtänyt , niin jätkät yllättyivät....Kaksi rohkeinta  hyppäsi  telttani päälle sekä riemusta kiljuen jotakin hoilasivat..ja muut nauroivat katketakseen...
Nyt.....ansa laukesi...sillä :
Tulin minä mukaan leikkiin....olin ollut koko ajan piilossa leirintä-alueen saunan takana , noin 20 metrin päässä , sillä tiesin jätkien jotakin keksivän .............ja..ja..ja..ja.....pum..pum..pum..pum..yössä kaikui....en nyt sitten "millään" enää muista ,että oliko se Barabellumini   ladattu pelkästään paukkupatruunoilla , vai sittenkin kovilla , mutta  eivät tienneet ne pahantekijätkään....Jokatapauksessa ammuin ilmaan.....
pum..pum....!!
Apuaaa huutaen  häipyivät  he kuka minnekin ja niin pelästyksissään olivat ,etteivät huomanneet edes käyntiin laittaa prätkiään...työnsivät......eteenpäin...ja ruoho vain lakosi..
Siinä hetken aikaa tuumailin ja  kokosin telttani kasaan , motoroiskan selkään ja   eikun tietä pitkin .......jonnekin......muualle....rauhallisempaan  paikkaan ....taisi   olla  Kuopio...muistaakseni.
Juu... ..Kuopio se oli.
Paree...niin.....jokaiselle....

29/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.