sunnuntai 22. maaliskuuta 2015

Tuloo "koiramaista" juttua...

22/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Kävin aamulla Kurikassa , menin ns   "leskien laakson"   ohitte  ja kuinkas ollakaan...muistin erään "koiramaisen"  jutun.
Noin  vuonna  1988 olin   samassa paikassa ostamassa vanhaa mersua. Minulla oli  sovittu aika  auton myyjän kanssa ja siksi jäin parkkipaikalle odotelemaan ,joka tulikin ja hänellä oli suuri ns susikoira mukanaan....
Moikattiin   ja minä kysymään ,että menetkö koiras kanssa lenkille..vai mitä...? Emmee vastasi mies, vien sen tuonne metsän reunaan ,jossa voin rauhassa tappaa sen...jos tässä sen ampuu , niin paikalle tulee poliiseja pilvin pimein....meinaan..
Jaahas..sanoin,,miksi sen koiras niinkun meinaat tappaa...? ja mies vastasi  sentakia kun se haukkuu päivät pitkät kun olen töissä ja naapurit eivät haukunnasta tykkää....ja minä siihen sanomaan...onkos koira myytävänä...?? ja jos on niinkun   paljollakos sen myyt ?
Ei mennyt kun muutaman sekunnin ja kaupat tehtiin.
1000 vanhaa markkaa oli koiran hinta ja niin me ajettiin Jalasjärven vuokrataloomme ja sinne koira  jäi....jossa oli sattumalta  edellisen talon asukkaan jättämä koiran mökki ja silleen..
Koiran nimi oli  Ramona  ja  oli sen senverran komia nimi ,niin myös me siksi sitä kutsuttiin..
Soli naaras ja synnytti kaksi kertaa pentuja....ensin 8 kappaletta  jokka meni heti myyntiin ja  toisen kerran  9 pentua yhden Karjakan  karhukoira uroksen siivittämänä...ja se niinedelleen....
Jaahas.....nyppä menen muisteleen nyrkkitappeluani   3 ryöstäjän kanssa....Espoossa..
Hetki  vaan..

22/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.