perjantai 20. maaliskuuta 2015

Väärät vaunut ja niissä väärät muksut..

20/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Olin kaupan pihassa vuonna 1985 , vaimo meni kauppaan ,Keravalla ja minä  jäin vahtimaan   rattaissa olevaa  nuorinta muksuamme..
Hetken kuluttua siihen käveli  nainen lastenvaunuineen , jätti ne kaupan eteen  ja meni sisälle.
Klonks vaan ovi kävi.
Noin   viiden  minuutin kuluttua paikalle käveli toinen nainen , jolla oli aivan   samanlaiset lastenvaunut, kun sillä joka meni  hetki sitten kauppaan ja tämä  toinen äiti jätti myöskin vaununsa  kaupan eteen , sekä meni myöskin  sisälle.
Klonks taas ovi kävi.
Noh..antaakaapas olla.....!!
Se "ensimmäinen" nainen tuli kaupasta ulos ja otti  sen toisen naisen lastenvaunut..siis väärät vaunut...sekä väärän  muksun  niiden sisällä.....!!.. Koska kummatkin vaunut olivat prikulleen samanlaiset , niin hän erehtyi............vaunuista... ja lähti  peffa  keikkuen kotiansa kohden.....
Juu...ja minä havahduin.....täh??..on tapahtumassa kauhea katastrofi...
Teehän jotakin Ekku...
Ja teinkin...:
 Reippaasti  lähdin  lastenrattaitani työntäen  sen naisen perään ja kun pääsin kohdalle niin sulkeutui.......seuraavanlainen keskustelu........:
"Päivää....sullakos on vaunuissa muksu?"
Nainen...." Joo....niin on....muksu..on..."   ja selvästi kiristi kävelyään...
Minä..." Onkos noi vaunut uudetkin...meinaan?"
Nainen.." Kyyllää...on...on..."  ja taas lisäsi kävelyvauhtiaan..nyt jo melkein puolijuoksuksi...
Minä.." Onkos vaunuissa oleva muksu sun....niinku ?"
Nainen jo selvästi hädissään koetti katsella ympärilleen...jos tarvitsisi apua....ja taas vauhti lisääntyi..
Oli peloissaan ressukka.....eikä enää sanaakaan virkannut...
Luuli selvästi mua hulluksi...
Minä.." Ei muuten , mutta sulla on kuule väärät vaunut, sekä niissä väärä  muksu".....
Arvakkaapas miten nopeasti nainen kurkkasi vaunuihin , huomasi niissä olevan väärän muksun ja kyllä minua kiittelemään....Me oltiin edenneet kaupasta suunnilleen   50 metrin päähän ja  nainen jumalatoonta haipakkaa takaisin . sekä vaihtamaan oikean muksun/vaunut  itselleen.
Mitäs tähän sanotte???
Eiks ollut hieno juttu ja jälleen tosi. Jupekin (Koskenkorvalta)  kyllä jo uskoo....
Tarinoihini.......
Jep.

20/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.