maanantai 20. heinäkuuta 2015

Ruosteinen katiska , uimahyppy ja minä...

20/7-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Vaimoni  sanoi aamulla että jospa menemme  uimaan hiekkakuopalle ja minä sanoin että mennään vaan.
Siinä polskiessani  muistin vuonna 1955  sattuneen "uimahyppyni". Alahärmän  Lapuanjoella olevalla uimapaikalla oltiin  muutaman kaverini kanssa  uimassa , kun sinne tupsahti  2-3 samanikäistä  likkaa.....10-12 vuotiaita.....juu.
Ja minä tuumasin että näytän mallia ja  käppäilin joen töyräälle  , varmistin sivusilmällä , että tytöt näki.......ja kovalla  vauhdilla ,sekä  rinta rottingilla suikkasin suoraan jokeen.....mäiskis !.....ja raaaaaps...!...aiaiaiaiai...
Veden alla, piilossa ,oli vanha ruosteinen katiska ja minä  sen päälle rojahdin.
Jesus  kun teki kipeää ! Huomasin heti että nyt kävi mun mahani alus, polviin saakka aika kalpaten ,sillä  piitkiää raapooksia alkoi nousta mun kehooni. Oli kuin sata villikissaa olis  mua raapinut..juu.
Auuuts.!
Kaikenhuippuna  uikkarini melkein repes siinä hytäkässä ja jouduin senkin takia kahlaamaan  muutaman kymmenen metriä ,sillai  poissa likkojen silmistä ja puolisalaa  viltin suojaan kääppäilin.
.......ja vattaani kirvisteli sekä poltti.
Voltissa olevasta kemikaliosta kävin ostamassa Basimysinrasvaa ja  ainakin muutama  tuubi kului ennenkuin  raapookset paranivat.
Onneksi yks paikka ei kärsinyt.
11 muksua olen maailmaan järjestänyt.
Jee.

20/7-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.