perjantai 4. joulukuuta 2015

Kummitus kiskoi peittoani....

4/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Tämänkin  tositarinan olen kirjoittanut ainakin   kaksi kertaa jo, mutta koska se on niin mielenkiintoinen/kummitustarina, niin toistan sen..

On vuosi 1982 , Saarijärvi , kevät ja  olen menossa maate. Kello oli noin 22,00.
Öitä.
Silloinen rouvaska oli mennyt  synnyttämään Jyväskylän sairaalaan  ja  olen kotosalla 3 muksumme kanssa.
Kersat  nukkuu  viereisessä huoneessa ja mä omassa ja eiku valot sammuksiin ja antaapa unen tulla....
Huone on säkkipimeä.....
Muutaman minuutin  kuluttua  tunnen miten päälläni olevaa  peittoa vedetään ylöspäin jalkopäästä ja se rullautuu suoraan mun naamalleni....,.....häh...tuumaan ja sytytän valot....
Kas..kas.....ei mitään kummempaa ja  unen päästä kiinni.....
Mutta.......hetken päästä alkaa jälleen peitto liikkkumaan   jalkopäästä ja taas mun naamalleni ja eiku valot uudelleen päälle......mutta ei  mitään kummempaa taaskaan...
Noh..johan on........kolmannen kerran yritän   unen maille  ja ..juu..juu....niin..iin...
Taas.....??!!
Peitto alkaa  liikkumaan mun naamalleni mutta nytpä olin sillai valppaana  että  kesken peiton "liikkumisen" nappaan valot palamaan...ja  filtin liike tyssää heti.  Hetkein luulin syyllisen olevan pienen kissin, joka nukkuu villasukassa  vuoteeni vierellä olevalla tuolilla, mutta ei ollut kissi syyllinen..
Ei  ollut.
Ei auttanut muu kun mennä kirjahyllyyn, ottaa sieltä isooon  kirjan ja siitä kohtaa  Herra siunaa meitä  rukouksen ja sen jätin auki tyynyni alle.
Peitto pysyi  paikallaan jalkopäässä , eikä liikkunut mihinkään.
Se talo oli kummitustalo ja  muutimme sieltä pois kolmen kuukauden asumisen jälkeen.
Jup.


Ekku Mattila.