torstai 3. joulukuuta 2015

Lyhin "työsopimukseni" 20 minuuttia. !!

3/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Ennen armeijjan aikaa tuumasin että jospa  etsin hyvän duunin jossa tienaa paljon ja jossa tarvitaan hyvvee ammattimiestä ja siispä  Hesarilehti käteen.
Oli vuosi 1965.
Siihen  (hywään aikaan) sai aina töitä jos tahtoi ja niinpä huomasin olevani  rakennustyömaalla lähellä Herttoniemen keskustaa.
Isoa  omakotitalorakennusta tehtiin ,   3 miestä ja mä...nuori kolli  ja  jouduin vanhemman ammattimiehen apulaiseksi. Niin hän asian esitti...
"Olet apulainen kuule."
Juu.
Kello  oli tasan   10,00..siis aamulla. Koska minulla on melkein aina ollut pitkät hiukset niin oli silloinkin. Poninhäntämallia ei siihen aikaan tunnettu ja sen kyllä tulin huomaamaan melkein heti.
"Jaa..sanoi mun "pomo"...ettei vaan sun hiuksista tule hankaluuksia ..??..jos ne tarttuu putkiin kiini..jos ne aiheuttaa onnettomuuden...??..jos ne on   tiellä tässä työssä..?? jos..jos..jos..jos...ja jos..jos..kuului ainakin  ..noin 50 minuuttia....jos..jos..jos..jos..jos..jos..jos..jos...
Jos...
Ohoh....sanoin...."pomolleni"....pirskatti kun unohdin  työhaalarini  asunnolleni....voi pahus....taidanpa tästä lähteä heti ne hakemaan...ei  kämppäni ole kaukana....heetki vaan..heetki.....heetki..
Ja lähärin.
Enkä takaisin tullu.
Pitkine hiukseni.
Ja viikon päästä olin Turussa  rekkaa ajamassa....
¤¤¤
"pomoni" taitaa odotella minua yhä tänäkin päivänä....? Sinne jäi mun  punainen Adidas urheilukassini jossa oli  termospullo täynnä kaffia , kymmenkunta makkaraleipää , Ranskanpitko , sekä   palasokeria kourallinen. Niinja maitua pienessä muavipullossa.
¤¤¤¤
Teinkö maailmanennätyksen työpaikan  lyhyydessä ??...20  minuuttia...
Sanokaas te.

Ekku Mattila.