keskiviikko 2. joulukuuta 2015

"Tein pankkiryöstön ".....juu.

2/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Joskus vuonna 1988  puhelimeni   aamusella pirisi  ja siihen  vastaamaan...
"Haloota.....Ekku täällä vastasin "..
"Mitä ihmettä sä olet oikein   mennyt tekemään.."?  kuului luurista ja tunnistin  itkevän äänen..joka oli systerini Tampereelta.....
"Mitä jumalan tähären oot tehnyt"?...ääni jatkoi ja olin aivan ulalla..
"Siis mitä häh?...vastasin...miten niin olen mennyt tekemään?"....ja systeri  itki vuolaasti ja  sammutti linjan.....
Ja minä uudelleen että häh?
Noin minuutin päästä puhelin taas pirisi ja taas minä siihen vastaamaan..."Ekku täällä haloota hoo"...
"Missä olet?..kuului luurista...missä olet ??...ja mä siihen että kotona Jalasjärvellä....kuis niin kysyin?....kuis nii  ?
"Sun kuvasi on lehdessä...toinen systerini   kiljui...kuvasi on Alibilehdessä...etusivulla...mitä olet tehnyt ??
Ja minä taas siihen.....
"Miten niin tehnyt..?...häh...?   ja systeri vastaamaan...olet ryöstänyt pankin ja  sun kuvasi   on lehden etusivulla..."......ja niin   me siinä väiteltiin ja senverran suutahdin että nakkasin luurin systerini ns korvaan....juu.
Klonks. Piiiippiiippiip..
Nooh.....ei mennyt kuin muutama minuutti lisää kun puhelin taas pirsisi..piri..piri.piri...ja vastaamaan jälleen....ja ...veljeni Raimo Helsingin Malmiltahan.......ja taas kuulin samat lorut...."mitä sä olet tehnyt??...olet ryöstänyt pankin.....mene heti ostamaan Alibilehti sanoi Rami  ja siitä paikasta ajoin tuhatta ja sataa Jalasjärven R-kioskille, sieltä  ostin  kyseisen lehden......ja Häh???
Mitä ittua....??
Mun näköinen mies siellä konttasi jonkun pankin tiskin ylitte,,..pistooli kädessään ja täytyy myöntää että ainakin sivukuvassa näytti aivan minulta..
Ja minulla  alkoi päästä surraamaan ja eikun kotia....ja noin 10 minuutin päästä puhelin taas piraji....piri..piri..piri...ja  sieltä kuului..
"Onko siellä Ekku ?...täällä Harri Keisala Jalasjärven  poliisiasemalta....kerkiäkkö tulla tänne ..mulla olisi hiukan asiaa....?"
"Ja mä siihen vastaamaan..."tottakait tuun...menee noin 15  minuuttia...."....ja hyppäsin autooni...mutta sitä ennen työnsin sen Alibilehden nahkatakkini sivutaskuun ja silleen...
Rfruum...rfuum..
Asemalla  oli vastassa Harri Keisala...nyt jo ollut eläkkeellä muutaman vuoden...,,ja huoneeseen...jonka yhdellä seinällä oli isohko peili..Hmmm...ja mut sen eteen ohjattiin istumaan.........hehheh..(selvästi se peili oli ns tunnistuspeili..hehheh)
Siinä me Harrin kanssa juteltiin kaikkea maan ja taivhan väliltä ja tämän tästä harri vilkuili  kelloaan...ja selvästi kuului oven takaa käytävältä jalkojen kopinaa....sekä kevyt napautus meitin oveen...
Heh...
"Muistakko Ekku missä olit silloin ja silloin kello se ja se ja mä vastasin etten muista. "Olisi tärkeätä saada tietää missä olit silloin ja silloin..koska...ja koska Harri sitä samaa koko ajan hoki, niin minä kaivoin sen Alibilehden takkini sivutaskusta ,sekä näytin sitä Harrille....
"Eiks olekin samaa näköä lausuin?......ja Harri meni melkein punaiseksi naamaltaan..."Minulle on koko aamun soiteltu sanoin ja luultu että olen tuo henkilö tuossa  turvakameran kuvassa ...,,sanoin myös että noi tunnistajat tuolta peilin takaa voisivat jo mennä matkoihinsa. sillä  täällä on täysin väärä mies.....ja Harria kuulkaas nauratti.
Hän meni käytävälle sekä jotakin sinne huikkasi ja  heh....meitä kumpaakin nauratti taas.
Heheheh...
Nooh onneksi se pankkiryöstäjä tuli ahneeksi ja eikös sellaisilla  ole ns paskainen loppu...sillä hän taisi ryöstää  3-4 muutakin pankkia ja jäi kiinni.Oli Englannista saakka , mutta palio rumempi mua...sillä sen naamankuva tuli  niinkuin kuvatuksi jokaisessa lehdessä....meinaan.
Molin nätimpi.
Ainiin.....jossette  tätä (kään)  blogiani usko, niin menää kysymään Harri Keisalalta.....hännon senverran huumorintajuinen/rehti mies, että toristaa tämän.

Ekku Mattila.