lauantai 26. joulukuuta 2015

Vuoden 1955 Kapea Mosse....+ mä.

26/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Ostin vuonna 1991 Virosta vanhan ns kapean  Mossen 1955 ja eikun autoa kauppaamaan Keltaisen  Pörssin  autopalstalle. Auto oli todella hyvässä kunnossa....timangi.
.....hintaan 5000 markkaa ja  kerroin etten   tippaakaan tingi.
En.
Noh....muutaman päivän päästä kaasutteli pihaani Taxiauto , pysähtyi ja siitä astui ulos nainen , noin  50 kymppinen ja heti alkoi   Mosseani haukumaan  ...tyyliin....
"Voi  voi....mikä romu.....pellikkin aivan puhki.....mistä ihmeestä  tuollaasen olen  ostanukkin...kyllä sua on kuule totaalisesti huijattu......ai ai....romu...mikä romu........tarjoon  tuhatmarkkaa ".
Ja minä siihen....
"Mossen hinta on 5500 markkaa".
Ja nainen....
"Miiiitäääh..??....viistonniahan se oli  ??....mistä  sen viistuhattaviissataa vetäisit?"
Ja mä taas..
"Kuustonnia on ny"..
Nainen ....
"Häääääh....??...mitä umalanlavita...kuustonnia...?"
Ja  minä--
"Seittemäntonnia se on nyt....seittemäntonnia.."
¤¤¤¤¤¤
Pihalta  kuului  plam.....sekä fruuuum....fruum....hurruur....huurrruuur...kun Taxiauto lähti.........fruuum....pölyvana  vain jäi....
Hehheh...
Noh antaakaas olla....samana iltana soi puhelimeni ja siihen vastaamaan.....
Luurista kuului ensin kovaa naurua..hihitystä ja taas kovaa naurua ja  sitten miehen ääni sanomaan.......:
"Kari täällä hei......hihihihihi....heheh..hihihi.....kävikö  muutama tunti sitten luonasi nainen joka halusi ostaa Kapean Mossen?.....
"Juu kävi sanoin..."
"Arvaappaa kuka se nainen oli ja mä siihen etten arvaa.....hän oli äitini..kova  liikenainen....ja kun luki sun Mosseilmoituksesi , niin  sanoi että tuon hän ostaa ja takuulla halvalla saan.....ja kun tuli sieltä niin piti tavatonta meteliä......huutaen....hullu äijjä oli....aivan pöhkö....kun yritin tinkiä, niin se  nosti lisää hintaa...koko ajan hintaa vaan nosti.....#"#!....#"#!!...¤#"!¤#"!¤....."
Humpstps.

Ekku Mattila.