lauantai 2. tammikuuta 2016

Jumala on...Jumala ei ole...

2/1-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Olin yhden  vanhemman mieshenkilön luona kyläilemässä  1983 kun meille tuli riitaa Jumalasta............
Hän (sanotaan häntä vaikka Väinöksi) sanoi että Jumalaa ei ole ,ei ole koskaan ollutkaan,eikä tule  ja vain raha ratkaisee.
Väinö huusi että raha on Jumala ,mutta minä intin vastaan. Sanoin Jumalan  olevan , on aina ollut ja pysyy ikuisesti...eikä raha ole Jumala ,mutta Väinö huusi  suoraa huutoa....
"Raha on Jumala"...
Ja minä...
"Raha ei ole Jumala...."
"Jumala on ja Jumala ei ole...Jumala on ja Jumala ei ole...on ja ei..on ja ei..on ja eiiiii....oooooon.....eiiiiii....oooon ja samaa rataa me huudettiin toisillemme.
Väinö sai suorastaan  jonkunlaisen  kohtauksen , sillä hänen suupielistään  valui vihertävää vaahtoa...eikä se ollut mukava näky. Hän tärisi totaalisessa raivossaan. Kiroili sekä kiljui, kiljui sekä kiroili.......
Kunnes.......
Hän huusi minulle ...
"Jos minä olisin tiennyt että sinusta tulee tuollainen, niin lihakoukulla olisin repinyt sut irti äitees vattasta".
¤¤¤¤
Väinämöinen sekä Joukahainen siinä riiteli....
Kuitenkin olen sitä mieltä ,että tällä kertaa Joukahainen voitti.
Jumala on.
Vai mitä?

Ekku Mattila.