keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Kuului klik......eikä PUM.!

20/4-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Lisää kummajaisjuttuja......

Vuonna  1988 ...13/6 ajoin autollani syntymäkotitaloni  pihaan , jossa  Äitini katseli minua silmät pyöreänä.
Hän oli naama  valkoisena ja sanoi....
"Tulit   tänne jo tunti sitten , mutta hävisit äkkiä autoinesi näkyvistä"
!!!
Ja minä sitä asiaa ihmettelemään....kuis  niin kysyin ja Äiti toisti saman  tarinan....
"Tunti sitten ajoit samalla autollasi pihaan, nousit autosta ja moikkasit minua, mutta  samassa hävisitte  näkymättömiin"..
Koska Äitin oli vanhaa verenpysäyttäjä/tietäjäsukua  Unkarin kautta, niin  uskoin häntä tottakait.....ja samalla tulin hiukkasen huolestuneeksikin. Tiesmitä pahaa koko tapahtuma tarkoittaa  ja seuraavana yönä kello 02.00 asia selvisi.
Heräsin ovikelloni kilinään Jalasjärven asunnossani  ja unenpöppöräisenä menin oven avaamaan.
Portailla seisoi mustapuhuva tummahko  mustalaanen , joka kiväärillään minua suoraan naamaan osoitteli.
(Koska olen samasta aiheesta jo ennenkin  kirjoittellut, niin harkkaan hiukkasen..)
¤¤¤¤
Tilanteesta   seuranneesta   oikeujutusta selvisi yksi kummallinen seikka.
!!??
Mustalainen oli  ampunut kiväärillään minua, mutta  patruuna ei ollut lauennut.
Koska ase oli ilmeisesti ollut vanha, sekä sen jousi, niin se oli "kuoleentunut"  eikä ollut antanut nalliin   tarvittavaa iskua ja patruuna jäi suutariksi.
Poliisit olivat  myöhemmin koeampuneet  saman aseen, sekä sen lippaassa olleet  3  patruunaa  ja ne  toimivat jokainen ,sekä uudella  yrittämällä sekin patruuna, joka ei ollut lauennut.
Useamman vuoden mustalainen sai linnaa  tapon yrityksestä/kotihäirinnästä.
Äitini  "näki"  päivää ennen jonkunlaisena  etiäisenä minuun kohdistuvan tapahtuman.
Outoa?
Vai mitä?

Ekku Mattila.