keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Minä itte Ekku Mattila ja mun kaksoisolentoni...

8/6-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Meillä oli eilen aamulla tarkoitus mennä Seinäjoelle  erään kaverini kanssa, kello 09,30  täältä lähtien ja sen takia odottelin  pihallani jo valmiina viisi minuuttia ennen.
Hän soitti  puhelimeeni  todella ihmeissään ja kysyi  missä olen.....ja mä siihen  että täällähän minä odottelen sun saapumistasi.....
"Et voi olla siellä hän  melkein huusi  ja mä siihen  että miten niin???
Koska tulit hetki sitten mua vastaasi....autollasi , jonka perässä oli  peräkärrysi...samat kärryt johon eilen lastattiin niitä laminaatti levyjä....tuttuni huusi ja mä taas siihen   se on tuttua kamaa...meinaan ne kaksoisolentoni.....
Niin kauan kun muistan on moni nähnyt jopa jutellutkin  mun kaksoiolentoni kanssa.Kymmeniä  kertoja.....Vuonna  1993  olin matkalla Kauhajokisen  taximiehen kanssa Kauhajärvellä  ja vastaamme tuli  kävelytietä minä itte. Huomasin sen yhtäaikaa  taximiehen kanssa ja ihmettelimme  näkymää....hänellä oli jopa samat vaatteetkin kun minulla sillä hetkellä ja kaiken huippuna   hän jäi tuijottamaan meitä....siis minua. Hän tunnisti  oman itsensä...heh..
¤¤¤¤
1991  sain soiton  Seinäjokiselta asiakkaalta ja hän kiitteli  miten hyvin tiesin  hänen menneisyydestään. Olimme tavanneet viikkoa aikaisemmin Seinäjoella  ja minä olin jopa  esitellytkin itseni  Ekku Mattilaksi....selvännäkijä....
Ei tullut  mieleenikään vastaan väittää.....Ekkuja on siis useita...heh.
¤¤¤¤¤
Espoon Matinkylässä  tullessani juoksulenkiltä takaani tuli pölkupyöräilijä, joka jäi  juttelemaan kanssani...hän ihmetteli että miksi en tullut edellisiltana  harjoituksiin Olariin.....jalkapalloharjoituksiin...vastasin jotakin että   minulla oli kinttuna kanssa ongelmia....ja kun käännyin Leenankujalle jossa asuin  siihen aikaan hän kysyi että mihin menet ja mä siihen  että jatkan vielä vähän mäkiharjoittelua tuolla kalliolla.....tulekko   illalla harkkoihin hän kysyi ja mä siihen  että  tulen....
Taisi  heillä  olla  puhumista, kun en taaskaan ilmestynyt  Olariin harjoituksiin..ja se  " oikea"  jalkapalloekku  väitti ettei hän ole ollut Matinkylän Leenankujan lähellelläkään.
¤¤¤¤¤¤
1998 Jyväskylästä soitti asiakas joka kiitteli  esitelmääni jonka  pidin jossakin foorumissa  muutamä päivä sitten....aihe  oli selvännäköisyys ja  puhujana olin ollut minä ,  Ekku Mattila...En taaskaan väittänyt vastaan...sillä se olisi ollut turhaa....näköjään minun varamieheni siellä puheita  piti...
¤¤¤¤¤
Noin vuosi sitten ajaessani autollani  Kurikkaa, kohden valtatie kuusseiskaa , noin "rautaa ja ruokaa" kirpparin ohitse , suunnilleen  700  metriä, oikealla  olevan metsäsaarekkeen  kohdalla....tiestä noin 20 metriä...seisoskelin minä itte..Ekku mattila. Ylläni oli täysin sama vaatetus kun minulla..(heh)...tummat housut, vaalea paita....sinertävä nahkatakki ,sekä lippalakki.....myös aurinkolasit oli.
Illemmalla  ihmettelin miksen pysähtynyt ja jäänyt juttelemaan  kaksoisolentoni kanssa ??
Noh....
Aika  outoa??
Vai mitä?

Ekku mattila.