sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Ekun harharetki...,,¤#""!?¤#"!..keles.

6/11-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Starttasin    moottoripyörälläni  1973  Mikkelistä kohti  Ruovettä, mutta ennen sitä soitin  sinne ja tilasin 2 tunnin saunavuoron.  Olin ollut leirintäalueella teltassa ja tuumasin että  perille päästyäni virutan  kunnolla  pölyt pois  itsestäni.
 Sauna  maksoi 2 markkaa ja yksi vuorokausi  6 markkaa muistaakseni....teltassa meinaan.
Meni pari tuntia kun   saavuin leirintäalueen portille, jossa ilmoittauduin   likalle  joka istuskeli luukun  takana pienessä mökissä .Sanoin  että   just ehdin saunaan, mutta likka sanoi ettei heillä  ole saunaa....ja mä siihen että onpas..tilasen sen pari tuntia sitten , 2 markkaa maksaa ,mutta likka taas väitti ettei heillä ole saunaa..
Niin me siinä väiteltiin , minä aika tosissani mutta likkaa vain nauratti....ei meillä ole saunaa  usko nyt..
Noh minä marssin vähäsen tulistuneenakin moottoripyöräni  luokse, otin  nahkalaukun, josta  kaivoin Suomen leirintäalueiden  oppaan  1972 ja siitä etsin sivun , jossa luki... Ruovesi yksi   vuorokausi   6 markkaa ja sauna 2 markkaa....yksi tunti.
Sen innoissani likalle  näyttämään....
Niinpäs näkyykin..hän sanoi...sauna   Ruovedellä todella onkin......mutta  tämä jossa nyt olemme on..... Orivesi...eikä meillä ole  saunaa.
##!!?
Olin huolimattomasti  nähnyt  jossakin  kohtaa tienviitan jossa  luki   Ruovesi , mutta siinä lukikin  ilmeisesti Orivesi.
80  km ajoin harhaan.
Jäin ilman  saunaa.

Ekku Mattila.