tiistai 22. marraskuuta 2016

Tinax Oy.....Kiittämättömyys on maailman palkka.

22/11-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


"Nais"...

Olen tuntenut , sekä tavannut  useitakymmeniätuhansia ihmisiä  ja etupäässä  aikamatkaajan ammatissani. Parhaimmillaan luonani kävi  noin 40 ihmistä   päivässä , aamusta kello 09,00  ilta yhdeksään.Hyvä kun ehdin syömässä käymään.
Keravalla , Alahärmässä , sekä Jalasjärvellä  kirjeitä sain parhaimmillaan satakunta joka päivä , Joulukortteja  tuli  250  ympäri maailmaa  ja puhelin piraji   koko ajan. Iltaisin  oli pakko vetää ns töpseli pois seinästä.
Erilaisia lehtijuttuja  oli   180 , teeveessä  9  kertaa ja radiossa  16.
Posti   toi ulkomaankirjeitä minulle jossa luki......selvänäkijä  Ekku Mattila Suomi. Perille löysivät.
Olen yrittänyt auttaa  asiakkaita, tuttaviani  ympärilläni ja olla heille  hyödyksi. En yleensä osaa sanoa Ei ja senvuoksi   kärsinytkin siitä.
Minua on käytetty hyväksi.Teetetty töitä. Suostuteltu  ilmaiseksi ahertamaan. "Mitäs tuumaat Ekku...voitko tehdä sen ja sen.....kai   ehdit kun olet eläkkeellä....minä niin tarvitsen ammattitaitoasi  Ekku....oot kova äijjä .....tuukko...tuukko ??".
Ja mä tuun.
Kuten tänäkin  vuonna. Eräs  tekouskovaispari   kinusi  voisitko rakentaa heille  pari  pientä  mökkiä, että he pääsevät alkuun  liikehommassaan.....muumimajan....varaston ...vintturamökin...voisitko  Ekku??.
Ja mä voin.
Helmikuussa aloitin ja  pari kuukautta sitten lopetin. 6  majaa  yhteensä. 2 muumitaloa. 2  vintturatupaa... 2 varastoa. Voi sitä iloista ilmettä pariskunnalla...oi kun hienoja teit
Ollalaaah..
Ekku...nohniin...jopa jopa....ja kädestä minua oikein kiittivät.  Tekemieni  mökkien avulla he saivat ns pankkitakuun  firmalleen , niiden arvoksi pankki  laski  15,000  Euroa....ja minäpoika  ne heille myin todella pilkkahinnalla. Halvimmillaan 300 Euroa. Sitten  350 , 400 , 700, 1000  sekä  1200.
Itkien sanoivat että  ilman sinua Ekku meillä ei olisi firmaa.  Olet enkeli. Jumala sinua siunatkoon Ekku.
Jaa....tilanne nyt:  Kahteen kuukauteen emme ole olleet enää  tekemisissä toistemme kanssa. "Uskovaisisäntä"  teki riitaa...rähisi  ja sähisi. Lakkiaan heitteli  firmansa lattialle. Naama punaisena  huusi "kielillä" , ei selvästi ole tästä maailmasta. Repeää kohta. Repeää.
Ainiin....nyt mökkien hinnat.
Kallein varasto  4950  Euroa , muumitalo  isoin  2450  , pienempi  1450 , vintturamökit  1450 kappale, vihainen lintutupa  995  Euroa.
Eikä yksikään ole  menneet kaupaksi.  Liian kovat hinnat.  Pudota  puolet pois   Taisto. Pärjäisit  jo niilläkin.
Kiittämättömyys on maailman palkka.

Ekku Mattila.