sunnuntai 11. joulukuuta 2016

Suomen ennätys ??...olin uudessa työpaikassa 20 minuuttia.

11/12-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Minulla oli aikoinaan  jännä tapa viettää kesälomaa......
Pidin lomaa vain viikon ja sitten hain väliaikaista  työtä  Hesarilehden palstoilta.
Työtä tarjotaan sivuilta.
Joka kerta se onnistui ja yhden  kerran pääsin  jopa  YIT .....(yleinen insionööritoimisto.)..kolmeksi viikoksi  töihin . Rakennettiin  Hakaniemeen  kerrostaloihin uima-allasta......Pitkänsillan vasemmalle  puolelle....Vironkadun paikkeille.
Nooh.
Kuten  1968.....tapahtui.  Menin  työvoimatoimistoon, kysyin töitä  ja heti myös sainkin. Koska minulla on  myöskin ILA koulutus...(ilmastointilaitteiden asentaja)... eikun hommiin  rivitalotyömaalle......jonne menin aamulla kello  09,45.
Mukanani minulla oli  punainen  Adidas  urheilukassi, jossa punaista maitoa litra , sininen makkaralenkki , 10 keitettyä  kananmunaa , leippää ja mutta einestä. Ja työmaalle valmiina  puurtamaan 3 viikkoa.....
Ja siinähän hän tulikin....mun ns pomoni....iso tukeva mies ....punaiset posket  , harva tukka , sellaisen vetelän oloinen , ei siis hyvä..
" Pävää hän sanoi ja mä siihen että päivää vaan......sinäkö se uusi olette.....työntekijä tänne  ja mä siihen että juu niin olen."....
¤¤¤
Sitten alkoi haukkuminen....Pomoni  epäili  että osaankohan hommani....tukkaani, joka oli  pitkä...Biitlesien tapaan....jos jäät kiinni noista kutreistasi hän  sanoi.....ei hyvä..ei todellakaan hyvä...kaikenlaisia se työvoimatoimisto tänne järjestääkään...tuollainen tukka....retajaa joka paikkaan...kiinni jäät hiuksista.....osaakko varmasti.....tukka liian piitkää...voi..voi.."
Ja voi voi..."
"Ahaa..sanoin....sopiiko että menen hakemaan haalarini  kämpiltäni?...on senverran  pölyistä tämä työ....jos haen haalarit....ja tuun äkkiä  takaisin...asun ihan tuossa  lähellä...menee vain noin  30 minuuttia...."...
Ja mä lähärin....
Enkä takaisin tullu. Sinne jä  ittumainen  punaposkinen  pomoni...toisaalta  sinne jäi myöskin mun  eväslaukku....punainen Adidaspussi maitoineen, lenkkimakkaroineen, kanamunineen . vähä leippää  ja muuta einestä.
Tein (kö)  Suomen ennätyksen  työpaikan  lyhytaikaisuudessa.?  Noin 20  minuuttia.
20  minuuttia.
Heh.

Ekku Mattila.