lauantai 7. tammikuuta 2017

Oliko sairaanhoitaja-akka piru?

7/1-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Kuten olen monta kertaa jo kirjoittanutkin , minulla todettiin  2001 keuhkosyöpä ja sen tiimoilta menin yhteen sairaalaan verinäytettä  antamaan.
Luukulla  olevalle naiselle  nimeni lausuin ja odottamaan jäin.
Istuin ja istuin, istuin ja taas istuin,,istuin taas ja ohoh...eteeni  kääppäili  vanhahko,  muttuisen tuntuinen tummatukkainen natuimmeinen  joka viittasi minuun päin ja sanoi...
"Maatttillaaaah  ?...kun nyökkäsin hän  sanoi.....tätä tietä.
Ja mä menin sitä tietä. Peräkanaa  sanoisin.
Vasemmalle käytävään , huonosti valaistu , useiden ovien ohitse ja  kas siinähän  se olikin..oikea ovi, siis sinne sisarhentomuttunaaman perässä. Klonks. Meinaan ovi sanoi kun sen kiinni perässäni hän  laittoi...
Klokns.
Huone oli varasto.!!
Uskokaa nyt kerrankin  minuu....(Jupe nauroi aina kun tästä hänelle kerroin...Niemi,  Koskenkorvalta)
Huone oli VARASTO !. Hyllyjä seinillä , laatikoita  pitkin ja poikin. Siivouskärrykin kökötti , lunttuharjoineen valmiina hommiin. Yksi paskaanen ikkuna ja sen edessä ruskea vanha pöytä, kaks  puutuolia ja toiseen niistä  mä istahdin.
Ja minä vetämään oikean  käteni hihaa ylemmäksi, että verta pakkiin saataisiin. mutta.....sisarhentoinenmuttunaama  sanoi...."Jospa koetan ottaa verta vaihteeksi   eri  paikasta...laske hihasi vaan alas..otan ranteesta...ranteesta suoraan.."
"Ranteesta suoraan".
Ja voihan perkeles!!!!!.....että se koski , se verenotto suoraan ranteesta !!!!...muttunaama  selvästi hommasta nautti...se tuijotti  suoraan mun naamaani , kysyen ..."koskeeko?  ja mä sanoin ettei koske...mutta valehtelin.  Suuri neula  meni syvälle mun oikean ranteeni kohdalta valtimoon ja senlisäksi akka sitä sillai hiukkasen liikkuttelikin....soli  kirutusta  saatanan ämmä! (jos se oli Helluntalaanen?).......Ainakin  10-15 sekunttia se sitä verta valtimostani  kaiveli, eikä saanut. Sitten sen oli pakko ottaa käyttöön sen vanhanaikainen, oikea  tyyli ja kyynärtaipeesta se sitten onnistui.
Se akka oli piru.
Mitä vittua sen mun ranteestani haki?  Noin  tunnin mun rannettani todella särki. Voi sitä kipua!
Mikä helevetti se akka oli?
Mitä se meinas?
Yrittikö tappaa mun?
Sanokaas  te.

Ekku Mattila.

jk...hmmm???...minun oikeassa  ranteessani  menee ne verisuonet  "väärinpäin".  Ne on sillai hassusti ristiin ...eikä sydämen  syke  tunnu...vasemmassa  kädessä  kyllä...oonko siis  pualikuallu?