maanantai 16. tammikuuta 2017

Täysi usirakko...2,1 litraa ja Ekku Mattila.

16/1-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Tasan  kolme   vuotta  sitten , illalla kello 23.45  alkoi mun rintaani korventaa niin maan perskeleesti.
Aaiaiaiaiaiaiiiih...
Sitä oli oikeastaan jatkunut noin viikon, muttei sillä kivulla.......ja mä olin varma että nyt on viikatemies  tulossa mua noutamaan.
Huh.
Ja olin valmis...sillai...koska olen synnitöön. vaikken ookkaan Helluntalaaneen. Elämäni varrella  on housuni  pultut rapaan menneet ,hihakkin retajaa , sekä muutamia kertoja  leivättömän ruokapöydän ääreskin  sanoja kuunnellut. Kironnukkin oon....tarpeeksi...
Mutta oon hyvääkin tehnyt. Lintuja ja muita eläimiä ruokkinut.Almuja antanut mua köyhemmille ja hätähätää  maatamenon aikaan  ....."joo..joo..kyllä sä tiedät"..sanonut...yläkerran papalle...
Meinaan...
Siis kuikahtamaan olin valmis, soffalle menin vaimoani häiritsemästä , ettei säikährä  mun kylmenevää ruppiani, silmiäni jokka auki ovat  jääneet.
Mutta....vaimoni  ei mua niin vähällä päästänyt, 16/1...kello  01,00 ...112:staan   soitti  hädissään ja auto tuli ja mun rintaani sekä kinttuihini johtoja liimailivat ...tarralla  vissiin. Puolen tunnin päästä  kohden Seinäjokea , polille jossa lääkärit jo mua odottivat.Vanhaa  äijjää.
Eläkekortissa lukee ..vanhus.
"Voihan jesus  lausui  lääkäri".....hän  vattani päällä sellaista kapinetta  liikutteli, sama jollaisella  vauvoja kurkitaan naisten kohdussa..... ohoh....kas..kas....sullahan  on kusirakko  pullollaan  kusta........ihan täynnä on rakko".
Ennenkuin tajusinkaan oli ympärilläni kolme valkopukuista  sisarhentoa , yksi niistä  hellällä otteella...(piip) tarttui,  toinen  siihen (piippiin)  ohkaisen letkun  varovasti työnsi  ja kolmas seurasi sillai katselle vaan...jos seoli joku oppilas..juu.
Lattialla oli muovipussi. Siihen se letku joka tuli (piipistäni) johti ja voihan aatana....lämmintä kullanväristä  usta alkoi heti virrata ja samalla helpotti  tavattomasti. Aaaaaahhhhhhh..huokailin.
Aaaahh.
Kahden tunnin kuluttua  letku  vedettiin pois..(piipistäni) ja lääkäri innoissaan sanoi...." Olet nyt hopealla herra Mattila....hopealla olet nyt". Usta tuli rakostasi  2,1  litraa..ennätys on tasan  3 litraa ja se  mies oli 140  kiloinen....miten jukolauta  kestit?....lääkäri kysyi..?.....normaalisti rakkoon mahtuu usta  noin 350 -500 grammaa".
Oli se reissu.
Oli.

Ekku Mattila.