perjantai 3. helmikuuta 2017

Jurvas Arvela Jurvasta...sai multa akkain hameen.

3/2-2017.

Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Kävin eilen  "vanhassa"  Jurvassa , Niemenkylässä, ihan entisen  koulun lähellä.
Noin 100  metrin päässä sijaitsee  pieni punainen  1930 lukuinen tupa , keittiönurkkaus, pieni kamari ja  metri x metrin eteinen. Talossa asustelee  Jurvas Arvela...(nimi  sillai muutettu)  . akkansa kanssa.juu.
Vuonna   2001  annoin Jurvakselle  myytäväksi  10 autoradiota. Puoliksi pannaan , kun ne oon myynyt sanoi Jurvas ,  niin me  sovittiin.
2002  annoin  26  hopeista taskukelloa ja puoliksi pannaan kun ne oon myynyt sovittiin.
2003  annoin hälle 9 seinäkelloa myytäväksi ja taas...puoliksi ne pannaan , kun  oon ne myynyt  hän sanoi..2003  syksyllä  Jurvakselle annoin  vanhan Raamatun vuodelta  1776,  myytäväksi(koska minulla oli samanlaisia 2)  ja....puoliksi se pannaan ,kun  oon Raamatun myynyt hän sanoi.
¤¤¤
2006  soitin Jurvas Arvelalle, että ookko jo myynyt ne  antamani tavarat/Raamatun ??...ja hän sanoi..
"Voi ettääääh...ei ne menneet kaupaksi ja sentakia nakkasin tavarat  roskikseen"
Heheh...
Noh...eilen  nitojalla  kiinnitin  Jurvaksen  pirtin oveen vanhan akkain hameen. Sellaisen jännän  sinertävän. Joku navettaessu vissiin.viiskytluvulta.
Tuvan ikkunassa joku  näköjään kurkki. Verhon   raosta.
Ettei ollu   itte  Jurvas Arvela ?


Ekku Mattila.