lauantai 18. maaliskuuta 2017

Minäkö mukamas 71 vuotta vanha??...en muuten ole.

18/3-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Kumma juttu...!

"Melkein" muistan kun synnyin 1946.
Tuntuu ettei siitä ole kuin  muutama vuosi kun  ripiltä pääsin ja koulu loppui.  Oli 1960.
Siitä vuosi pari lisää ja sain kuorma-auton ammattiajokortin. Ja vuosi  1964.
Armeijaan Oulun Hiukkavaaraan  1966.
Helsinkiin muutin  1967.
Siellä ja täällä asustelin , pitkin ja poikin Suomea   ja niin kului    50 vuotta  ja tässä ollaan nyt 2017.
2017.!!!!???
Mihin ihmeeseen on kulunut   kohta 71  vuotta ??.....häh?....tuntuu  että vuodesta 1946 -  2017  on mennyt aikaa vain muutama vuosi.  Muistan  nelivuotiaasta  eteenpäin melkein kaikki....kuten kasetilla muistissa ja  välillä se ei ole hyvä asia. Peeveli sentään.
Sitten se tärkein.....:
Vaikka olen (olenko?)  kohta  71 vuotias, niin en ole koskaan  tuntenut  itseäni  ns vanhaksi. Melkein naurattaa kun ajattelenkin tätä asiaa.  En ole 71 vuotias....en ole. En. Muistan miten olin  29 vuotias , koska  senjälkeen en ole vanhentunut mielestäni  päivääkään !. Vaikka "parturipeilissä"  näkyykin  vanhahko ukko, niin se en ole minä. Se ei ole minä.
Koska:
Minä olen 29 vuotias.
Uskokaa nyt.


Ekku Mattila.

köh.