lauantai 25. maaliskuuta 2017

Poliisien tietokoneet eivät ajantasalla....

25/3-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Ajelin tänään ihan piruuttani  Peräseinäjoella , kun vastaani tuli poliisiauto ja se perskelees  heti perääni kääntyi.
Ja mä toppasin  tottakait. Vilkku  päälle ja linjuriautopysäkille.
"Ajokortti  ja rekisteriote...kiiiitoos"..
"Päivää ruukataan sanoa...lausahdin....muttei ne mitään vastanneet , toljottivat vain mun päälle...
"Aajookortti ja reekiisteriiootee kiitoosh".
Ja mä ne annoin....niitä hetken tutkivat  ja sitten toinen sanoi,.....
"Teidän autonne on ajokiellossa....ja mä siiihen että vitut...ei varmana  oo....mutta uudelleen  hän väitti....autonne ON ajokiellossa.......ja mä taas että vitut ei oo.....ja siinähän me  toisiamme  vituteltiin.....taikka ainakin mä.
Noh  autoonsa  ne mua käski ja mä tein  niin......melkein  uusi   tilapolliisiauto...joka paikassa   kaikenmaailman vekottimia ja härveleitä...niinkuin jossakin   007  kärryssä.....ja taas kuului...."Autonne  on ajokiellossa...mutta nyt en sanonut että vitut ei oo...vaan  lausahdin että mulla  on kaikki paperit    autoni hanskakotelossa, joten meenkö ne hakemaan... ja se sanoi että mee vaan..."
...ja me menin..
Kun ne näytin  heille, niin  ilmeetkään ei heillä värähtäneet.  Toinen sanoi  ..onpa kumma asia...paperit  ovat kunnossa , joten autollanne on  ajo-oikeus...nooh....eihän tässä muuta....hyvää matkaa...ja mä siihen että....
"Tarkistakaa  ne tietokoneenne ajantasalle..... tarkis...."
Ja ne lähti , kesken mun sanomani ja samoin  tein mäkin.
Heilmeil.


Ekku Mattila.