perjantai 13. lokakuuta 2017

Kauhajoen teekoo...visva/mätäroiskeet ja minä itte.

13/10-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Poltin  oikean   sääreni ja aikalailla  pahasti  10/10 .
Koska  sitä särki  ja  visvaa/mätää  valui  laittamani harson läpi, niin eikun   konkaten  Kauhajoen  terveyskeskukseen  aamulla  9.30.
Tänään. 13 päivä ja Perjantai.
Vastassa oli Virolaanen  naistohtori , laiha ja  aran oloinen.  Jalkaani hän  katsoi , "mike sihe  tullu on"?  Sanoin että poltin sen  10/10 ja kerroin  että siitä valuu visvaa ja  tiesmitä mätää. "Jospa  sine  ota  siten pois"  ja minä otin. "Hui mit kamala  näky"  hän  huudahti....no mine  kuts  hoita "...ja niin tapahtui.
Kohta olin maate  hoitopöydäl....naista ja miestä sen ympäröi...mies  irrotteli  pikkuhohtimilla jalastani  ihosuikaleita ,  puhdisti  tupolla  ja taas irrotti  ihosuikaleita.  Koko ajan  jalastani valui  kirkasta  visvaa  ja   tummanvihreää  mätää . Sitä  kertyi  lattiallekin saakka. Mutta minä senkun vaan vitsailin  tyyliin..."ei   tunnu missään......oon Alahärmästä  syntyisin..härmän häjy".  Palovammat ovat luokkaa kolme kuulemma ja  nyt  jalkaani laitetaan uutta  keksintöä...hopealla  uutettua  laastaria ja  se saa olla siinä viikon verran ,sanoi lääkäri. Ei se Viron likka. Soli  mennyt jonnekin muualle. Jospa yökkäämään.........?..heh.
Meinas ehdottaa että josko  osastolle  hetkeksi  jäisin, mutta sanoin etten  jää. No  tule sitten sunnuntaina tänne kello  10,00  ja  tutkitaan mikä on tilanne....mutta  jos kuume  nousee, niin heti paikalla  lasareettiin.  Vaikka keskellä yötä...
Mä sanoin että joo.
Ja niin mä lähärin. Sivusilmällä huomasin  miten teekoon  siivooja  jollakin  lunttuharjalla  jälkeeni jättämiä visvaroiskeita  pyyhki. Sillä oli ilime ihan peruslukemalla. Ammattilaaneen.
Näin.


Ekku Mattila.