lauantai 9. joulukuuta 2017

Erikoinen uni.

9/12-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Samana lenkki-iltana  menin maate ja  simmut kiinni.
Näin  "unta"..ko?)   että olin  jossakin lämpimässä maassa , asuin teltassa , kun  sain vieraakseni  suuren joukon  ihmisiä joiden keskellä  retuutettiin  hakattua  ja veristä  miestä.  Tämä oli  hätäinen sekä  tuskissaan. Hän  koetti sopertaa jotakin  vieraalla kielellä ,  eikä mennyt kun hetken aikaa, niin aloin  ymmärtää  mitä mies  sanoi.
Joukon johtaja  sanoi minulle:
"Tiedämme  että olet  tietäjä ja sinulla on valta.Tiedät  koska  joku puhuu tottta ja kuka valehtelee.Tätä miestä epäillään petturiksi.Hän ilmoitti  vihollisille  kiertotien  joukkomme  selustaan,jonka  takia   kärsimme  suunnattomat  tappiot.Vaikka hän  väittää  ettei ole syyllinen  emme  usko miestä.Sinä  tiedät  totuuden joten kerro se meille.Me odotamme".
Kuuntelin  syytettyä.Hän kertoi  hätäisenä  ,olleensa  sen laakson kohdalla, jonka  kautta  marssi  satoja  sotureita. Peloissaan  mies meni lymyyn josta  seurasi  sotureiden kävelyä, joka kesti pitkän aikaa ja  heidän  mentyä  ohitse hän vasta sitten uskalsi  jatkaa matkaansa. Seuraavana päivänä hänet otettiin kiinni , hakattiin ja syytettiin petturiksi. "Olen syytön, mies vakuutti, syytön".
"Syytön".
Kerroin että olen varma miehen syyttömyydestä, vakuutin sen  pyhän valani kautta ja minua uskottiin. Vaikka  maanpetoksesta  epäilty  oli  hakattu ja henkitoreissaan hän  kiitollisena  minua  kiittämään  ja  päästettiin vapaaksi  ja hoitoa saamaan.
Aamulla heräsin ja  tiesin minkä takia  sinne Kreikan saarelle  "vahingossa"  lomani ajoitin.
"Se   "matka"  löysi paikkansa".


Ekku Mattila.