tiistai 27. helmikuuta 2018

Väärä puh/numero olikin oikea.

27/2-2018.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Tämänkin  tositarinan olen kirjoittanut  blogiini  aikaisemmin, mutta  koska se on  aikalailla  "jännä"  toistan sen .


Noin vuonna  1983  tuumasin soittaa  Jepualla asuvalla  tuttavalleni, Ylisen Okelle.  Koska  en  hänen numeroaan muistanut, otin puh/luettelon  kauniiseen  käteeni, hetken sitä plarasin ja avot. Kiekkoa  hetken vääntelin ja  kohta kuuluikin......puuaa...puuaa..puuaa....ja  nainen vastasi:
"Haloota.....ja mä siihen että  päivää....onkos  Oke  tavattavissa..?...."
"Nainen kielsi ettei täällä asu ketään okea ja  että olen soittanut väärään numeroon, mutta  edelleenkin  tivasin Okea puhelimeen....mutta  yhä nainen kielsi  ettei  täällä asu ketään Oke nimistä.....ja taustalta  kuului ovikellon soittoa...ring...ring....ring....ja nainen sanoi ..."heetkinen  vaan ,menen avaamaan oven...heetkineen vaan....
Taustalta  kuului selvää puheen  sorinaa  ja  kohta  miehenääni  sanoi......"Oke...."..johon  vastasin Ekku täällä terve...sainpas sut  langan päähän...vaimosi  väitti ettei  siellä ketään Okea  asu  ja meinas oikein hikeentyä, kun intin että  Okea tavoittelen".
"Tuata  sanoi Oke....mistä  sait tämän numeron?...ja mä siihen että puh/luettelostahan mä  sen etsin."
"Mutta kun  tämä  numero ei ole mun , sanoi Oke....olen aivan sattumalta täällä  sukulaiseni  asunnossa...käyn täällä kerran/pari  vuodessa...tämä numero on  tätini".
??!!??...
Ja niin  me siinä aikamme  ihmeteltiin  aikamoista sattumaa.  Kun  väänsin Oken numeron, joka  oli luettelossa, niin vahingossa  sormeni lipsahti  seurauksella  että puh/numero  tuli väärin , mutta  tavallaan "oikea"  koska  sen  väärän  numeron  päässä  Oke oli sillä hetkellä. Tutkittiin  sitä numeroa  ja  se  Oken  tädin numero oli  3:ssa kohtaa  ns  väärä.
Kummallista.Eikös vaan?

Ekku Mattila.