lauantai 8. syyskuuta 2018

Laihian uusi "liikennesotkuymmyrkäisliikenneympyrä"...

8/9-2018.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Ajelin autolla tänään   Alahärmään   ja sitäkautta  huristelin Vaasaan, sieltä  vanhaa  tietä  Vähäänkyröön ja sitten Isoonkyröön. Muutaman tunnin päästä otin suunnan Kauhajokea  kohden ja sinne päästäkseen  pitää menne Laihian kautta  ja  niinhän teinkin.
??)(&XZZ>"#!Y&GFF;MN)=?%¤#!!
Yhtä/äkkiä olin  keskellä  Lontoota taikka muuta suurkaupunkia, sillä edessäni oli  jumalattoman monimutkaisia  tievempuloita.Kiemurtelin  sinne ja  tänne  betoniaitojen  viertä ja  ennenkuin huomasinkaan olin menossa Vaasaa kohti.Jouduin ajamaan  muutaman kilomeeterin ennenkuin pääsin takaisin  "liikenneympyrään"  ja  kas perhanata......olin uudelleen menossa  Tervajokea kohti  ja  eikun   auto  toiseen suuntaan  ja  mitä elvettiä??!..
Taas olin menossa  Vaasaa  kohti  ja  arvakkaapa  kuka  sadatteli autossa aikalailla??   Kuka peijjooni  on suunnitellut  uuden Laihian  sekasotkutieliikenneymmyrkäisen"? Se vanha  oli  ihan hyvä ja  toimi kuten sen pitikin.  Nyt  ei. Maailma on muutenkin  täysin sekaisin  ja  nähtävästi  uudet  "liikenneymmyrkäiset"
Seuraavan kerran  kun ajan Vaasaan ,meen Laihian ohitte vaikka  Ylistaron vanhaa  tietä  huristellen ,joen  toista puolen  ja takaisin tuun  samaa kautta.Mun puolestani Laihian sekasotkuliikenneymmyrkänen saa jäädä.

Juu.
Ekku Mattila.