keskiviikko 6. helmikuuta 2019

Nainen, joka huijjasi tietäjää, kuoli paisetautiin.

6/2-2019.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Vuonna  1988  olin harjoitusleirillä  (juoksu ) Oskar Reposen valmennettavana   Canarialla.
Eräänä  päivänä   luokseni    tuli  noin  40 nainen, joka oli  muuttanut  Suomesta  etelän aurinkoon  ja  innoissaan minulle  asuntoaan  myymään. "  4  huonetta  ja  keittiö , kattoveranta josta näkyy  Teneriffa, täysin   kalustettuna , sekä pihasta  auto  kuuluu  kauppaan....hinta vain  150000  fim/markkaa".
Olin heti  ns myyty    ja hetimiten kohdetta  katsomaan. Koska  olen jonkinlainen kauppamies, niin  kuulin itseni sanovan....hullu  joka ei puolta  lupaa ,  75000 markkaa ja  nainen  ojensi heti  kätensä, sekä kauppa oli sillä selvä.  "kun  menet  Suomeen, niin laita pankista  tänne  etumaksuna  15,000  markkaa  ja  sitten loput  60000 markka kun  tehdää viralliset paperit"....sanoi  nainen.
Ja minä  viikon päästä  Suomeen, Jalasjärven  PYPiin sekä  15,000  markkaa  Espanjaan  myyjän tilille ,  että  napsu kassaneidin  koneesta  kuului.
Kolmen  päivän  päästä Espanjan  nainen  soitti  sekä  halusi  vielä etumaksuna  50000  markkaa  ja  10000  kun  tuut  tänne ja  käydään notaarilla  paperit  tekemässä. Sanoin että  juu....menee  huomiseen ja  kiitos hei....mutta  marssin  poliisiasemalle. Tunnin päästä  tuli selväksi  että  minua oli ns höynäytetty   ja  15,000 markkaasi  on mennyttä kalua.Sanoi  polliisimies.
Kyseinen akka  oli  onnistunut  huijjaamaan  muitakin Suomalaisia. Se asunto, jota  hän minullekin kauppasi  , oli  naisen  Marokkolaisen   naistuttavan. Ilmeistä  onkin ,että  saamansa  rahat he  panivat  ns puoliksi.
Summasummaaruum: Parisen  vuotta  tämän  huijjausepisoorin  jälkeen  kuulin  ,että   nainen  on  kokonaan  kuollut.Hän menehtyi  jonkinlaiseen  paise/kuumetautiin. Se  tauti  tiesi   kohteensa.
Vai mitä?

Ekku Mattila.