lauantai 8. kesäkuuta 2019

"Ekku ...tuukko kummksi ?...tuu ny?....tottakai tuun."

8/6-2019.
Ekku Mattila.


Eräälle  tutulle  pariskunnalle  oli  vauva  tulossa  ja  isäntä  minulta kysymään:
"Tuukko  Ekku  kummiksi?.....tuukko kummiksi?...ja mä sanoin että tottakait  tuun...se on kunnia-asia, eikä  kummiudesta  saa  kieltäytyä. Olin todella  otettu/iloinen, että  täälläinen    "vanha/linnakundi//roisto/ryöväri/tappaja/varas" kelpaa  kummiksi.Hieno asia  .Hieno. Kättäkin löimme  isännän ... kanssa  että sormia särki.  Sovittu  juttu siis....tuun.
Monta kuukautta ennen vauvelin syntymää ostin  moottoripyöränkin, jonka  meinasin  antaa  kummilapselleni   lahjaksi........juu.
####
Mutta eilen, herra paratkoon, sain  kuulla, että muksu  on jo kastettu . Minut  oli heivattu ns  pihalle kuin KAPISEN RUPISEN KOIRAN. Muksulle  oli  saatu  "puhdas"  kummisetä , pultuissa ei rapaa, eikä  sotkua ja  nuorempikin vielä. Mietin eilen  illalla....olipa  ruma  temppu...todella  katala  teko....ei mitään kunnioitusta vanhaa  äijää  kohtaan.....tomppelina  minua  näköjään pitävät....mitäs  tuosta  ukosta....vanha paska.
Noh....antakaa mun kestää!!!.....Tunti sitten  otin yhteyttä  somen kautta muksun isselle  ja ihmettelin että mitähäh?....ja hän sanoi...:"Kysyin sua kummiksi, mutta  kieltäydyit....et  tullut  vaikka  pyysin....sä kieltäydyit.....".
####
Kyllä  nykymaailma on sitten  todella paskamainen paikka.Todella  paskamainen paikka.Pikkuhiljaa olen menettämässä  sen  vähäisenkin määrän  uskoa  ihmisiin.Jos  tuo  ei ollut  TAKINKÄÄNTÄMISEN paikka, niin mikäs sitten? Hyi olkoon.

Ekku Mattila.