sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Väärällä kaistalla 15 km...!!..heheheh..

15/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Hesan kuulumisia Wanhaa muistellen...

1969  kesällä  starttasin  autoni ....ruum..ruum... eikun kotipitäjääni Alahärmään  piipahtamaan.
Helsingistä Alahärmään....= 460 km..
Lähdin  aamulla noin kello 04,00 suunnilleen ja  jo valmiiksi väsynyt olin. Siihen  aikaan tehtiin tietöitä, koska valtiolla rahaa oli riittävästi ja   Mannerheimintien  loppupäässä olivat opasteet meille autoilijoille.....
...."landelle" päin. Tie oli ns kaksikaistainen.
Kaksikaistainen....
Noh siinä minä ajelin  haukotellen  kaikessa rauhassa ja koska oli Sunnuntai, niin liikennettä ei ollut kovinkaan paljon.
Välillä  opasteet neuvoi ajamaan  väärälle puolelle   ajokaistaa , koska   sillä  oikealla kaistalla tehtiin silta taikka muuta  hommaa ja noin  muutaman sadan metrin päässä  "käskettiin" jälleen mennä sille normaalille puolelle tietä. Tätä tapahtui ainakin 5-6 kertaa...
Ja niinpäs  teinkin....suunnilleen puolisen tuntia..
Kunnes...
Aikalailla ihmettelin kun  joku  saakelin pölvästi tuli  minua vastaan autollaan samaa kaistaa kun minä...  ja kehtasi vielä vilkuttaa valojaan , sekä heiluttaa nyrkkiään....väisti minua kaukaa koukaten ja irvisteli vielä.On siinä  mulla autoilija  ajattelin ja päästin muutaman ruman sanan , sekä  jatkoin matkaani......kovasti haukotellen.
Kun  sama tilanne toistui useamman kerran , melkein hermoni menetin...Miten jotku autoilijat ovat todella noin typeriä ,että ajavat väärällä kaistalla , vasten  vastaantulijoita...on ..on...siinä  mukamas...mistä ovat ajokorttinsa saaneet....muropaketistako....?....ja kiloilin.....juu.
Sat#"#"#"¤#"#!tana.
Kunnes....jo kaukaa näin minua vastaan tulevan linja- auton  ,joka vilkutti kaikkia valojaan niin vimmatusti.......eettää..Johan on perskeles....melkein kiljuin  itsekseni....ja linja-autokin...väärällä kaistalla.........johan on..johan on.....kaikenmaailman törttöjä....voi halavattu sentään..
Aivan   sekopää kuski....aivan sekopää...
#"!¤¤#¤"#"!!"#"!!" kele...
Ja tilanne  edelleenkin hankaloitui...sillä linja-auto eteni hiljaa  minua kohden ,eikä meinannutkaan  väistää  ja  olin pakotettu  pysähtymään.......nokka vasten linja-autoa.......noin viiden  metrin päähän siitä....
Mitäs ny??....tuumasin...häh?
Sillä linja-auton kuski nauroi katketakseen , sekä hänen taakseen ilmestyneet muutamat matkustajat...näki miten he hekottivat  todella sydämensä pohjasta....myös heidän naurunsa  kuului autooni saakka....
Hehehehhohohohoheheh........
Eikä siinä muu auttanut , nousin autostani    ja  näin miten  kuljettaja viittilöi minusta katsoen oikeaan suuntaan ja  ...........itsekin sen tajusin....
Heh...
Köh...
Olin kaksikaistaisella tiellä....minusta oikealla puolella oli se  oikea ajokaista....mitä piti ajaa...ja itse  olin väärällä puolella....siis vastaantulevien kaistalla....vasemmalla puolen. Olin ajanut väsyneenä väärää kaistaa noin 15 km.....ja osittain syytän niitä tietöiden  väliaikaisia opasteita......juu....vai???
Heh.
Kirjoitti  ..... edelleenkin ammattirekkakortin omistava......mutta älkää tätä  kömmähdystäni  aivan jokaiselle mainikko....
Täh?

15/3-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.