perjantai 12. huhtikuuta 2019

Chisun laulama Sabotage on minun sävelllykseni vuodelta 2003.

12/4-2019.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Opin soittamaan  haitarilla  1960.  Huuliharpulla  1966 ja  kitaralla  1969.
Minulla  on ns  sävelkorva ja vaikka en osaa nuotteja, niin osaan kyllä soittaa.  Useasti  kitaralla soittaessani  "se"  alkaa menemään  sillai itsekseen, kuin  automaattisesti  ja  menen ns  perässä.2003   tapahtui  niin.Olin soittanut  kitaralla  tunnin verran, kun   huomasin  että  sävelet  alkoivat  soida  hienosti  ja  melodia  alkoi toistua.  Noin  tunnin   soitin sitä samaa  melodiaa, koska  se  tuntui  tosi hienolta. Sattumalta  luokseni  tuli Kauhajokinen  Valkama   ja hänkin  ihmetteli  soitantaani.Koska en osaa  laittaa  niin sanotusti  säveliä "paperille"  Valkama  teki niin  ja sitten  lähti.
¤¤¤¤¤
2003: sta  saakka  soittelin  omaa   melodiaani, melkein   joka päivä, kunnes  tuli  vuosi  2011.  Aamulla  teeveestä  tuli  ohjelmaa  Chisusta ja  hän lauloi  Sabotage nimisen kappaleen  ja minäpoika  heti  menin vaimoni  herättämään. "Tuo on minun  sävellykseni....huusin....oma  sävellykseni ".....kyllä sen  heti tunsin.  Rumpusoolo ei ole minun, eikä sanat, mutta  sävellys on............
¤¤¤¤
Netin mukaan  Sabotage  on  julkaistu  2011.  Minä  sen  "keksin"  jo  vuonna  2003. Olen  8  vuotta  toistanut  somen kautta  että  Sabotage on minun sävellykseni.  Jos  sen olisi  joku muu    säveltänyt, niin  kovaa  kyyttiä  minut  oikeuteen  haastamaan.Toiseksi  netin mukaan  ei   mainita  kuka  Sabotagen olisi  säveltänyt.......eivät  uskalla  ottaa  Sabotagea  itselleen,  sillä  minä  voisin  haastaa  heidät  oikeuteen.
###
Minulla  on kaksi  muutakin  omaa  sävellystäni ja niitä en  mene  Valkamalle  esittämään.  Joku  päivä  menen  alan asiantuntijalle, joka  sovittaa  ne  kaksi  muuta  sävellystäni  ja  sivuplee.
Tälläistä....

Ekku Mattila.