28/10-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Hankin itselleni vuonna 1991 ns skannedin joka oli hyvä, koska sillä pystyi kuuntelemaan noin 1500:sadan megahertsin alueilla tapahtuvia keskusteluita. Tavallinen oli 500:nen, mutta se ei "antanut" alle 50 , eikä yli 1000 kohdan puheita. Tuo tonniviissatanen oli huippu siihen aikaan, koska sillä kuului kaikki nollasta 1500:seen. Muilla oli paha katve..juu.
Omani kuuluvuusalue oli suunnilleen 450 km ja melkein koko ajan se oli päällä. Kaiken huippu oli kun rakensin 40 metrisen tornin, sinne antenni ja avot.
Myös senaikaiset kännykät, 450 kuului myös ja ..uskokaa nyt....oli aikamoisia puheita lanjoilla....oli..oli. Jos niistä edes osan julkaisisi, niin ..mutta se oli jo siihen aikaan laitonta...tyyliin...."jos kuulet missä kohtaa on poliisien tutka...niin sitä tietoa ei saa käyttää hyväksi...eikä siitä muille kertoa"...hehheh..
Noh itse asiaan...
Noin 1996 kuulin aamulla kello kymmenen tienoilla kannedista ,että ennen Seinäjokea, lähellä Munakkaa, Nurmoa on kuorma-autoilija jäänyt pahasti jumiin. Paikalle oli osunut taxi joka hädissään soitti pelastuskeskukseen/poliisille miehestä, jonka pää oli jäänyt kuorma-autonsa takaoven väliin puristukseen ja enää jalat vähän liikahteli..
Ambulanssi tuli paikalle mutta mitään ei ollut enää tehtävissä. Vaasalainen 18 vuotias nuorimies oli kuollut. Hän oli menossa Nurmon Itikan teurastamolle kanalastin kanssa ja soittanut useaan kertaan Itikalle, että kuorma-auton takaovi ei meinaa pysyä kiinni. Silloin oli 15 astetta pakkasta ja oven aukeaminen olisi tappanut kanat aika nopeasti. Firmasta ilmoitettiin, että tuu sitten kun tuut, mutta tarkista että takaovi on kiinni.
Tutkinnassa ilmeni että mies oli harjanvarrella koettanut tökkiä takanostimen salpaa , päänsä auton sisällä. Hän oli ilmeisesti koettanut irrottaa mahdollisesti kuuraa kytkimen päältä ja takaovi laskeutuikin alas.
Ekku Mattila.
jatkuu toisella jutulla Itikan teurastamoon liittyen..
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Hankin itselleni vuonna 1991 ns skannedin joka oli hyvä, koska sillä pystyi kuuntelemaan noin 1500:sadan megahertsin alueilla tapahtuvia keskusteluita. Tavallinen oli 500:nen, mutta se ei "antanut" alle 50 , eikä yli 1000 kohdan puheita. Tuo tonniviissatanen oli huippu siihen aikaan, koska sillä kuului kaikki nollasta 1500:seen. Muilla oli paha katve..juu.
Omani kuuluvuusalue oli suunnilleen 450 km ja melkein koko ajan se oli päällä. Kaiken huippu oli kun rakensin 40 metrisen tornin, sinne antenni ja avot.
Myös senaikaiset kännykät, 450 kuului myös ja ..uskokaa nyt....oli aikamoisia puheita lanjoilla....oli..oli. Jos niistä edes osan julkaisisi, niin ..mutta se oli jo siihen aikaan laitonta...tyyliin...."jos kuulet missä kohtaa on poliisien tutka...niin sitä tietoa ei saa käyttää hyväksi...eikä siitä muille kertoa"...hehheh..
Noh itse asiaan...
Noin 1996 kuulin aamulla kello kymmenen tienoilla kannedista ,että ennen Seinäjokea, lähellä Munakkaa, Nurmoa on kuorma-autoilija jäänyt pahasti jumiin. Paikalle oli osunut taxi joka hädissään soitti pelastuskeskukseen/poliisille miehestä, jonka pää oli jäänyt kuorma-autonsa takaoven väliin puristukseen ja enää jalat vähän liikahteli..
Ambulanssi tuli paikalle mutta mitään ei ollut enää tehtävissä. Vaasalainen 18 vuotias nuorimies oli kuollut. Hän oli menossa Nurmon Itikan teurastamolle kanalastin kanssa ja soittanut useaan kertaan Itikalle, että kuorma-auton takaovi ei meinaa pysyä kiinni. Silloin oli 15 astetta pakkasta ja oven aukeaminen olisi tappanut kanat aika nopeasti. Firmasta ilmoitettiin, että tuu sitten kun tuut, mutta tarkista että takaovi on kiinni.
Tutkinnassa ilmeni että mies oli harjanvarrella koettanut tökkiä takanostimen salpaa , päänsä auton sisällä. Hän oli ilmeisesti koettanut irrottaa mahdollisesti kuuraa kytkimen päältä ja takaovi laskeutuikin alas.
Ekku Mattila.
jatkuu toisella jutulla Itikan teurastamoon liittyen..