tiistai 15. syyskuuta 2020

Elämä on.

                  Lenkin varrelta tänään:

Pyöräilijästä eteenpäin ,. noin 50 metriä on kohta ojankohdalla , jossa oikealla olevan metsänomistaja kuoli. Vuonna 1988 , talven liukkailla keleillä hän luisti ojaan . Koetti auton avatun oven välistä työntää autoa pois , mutta auto kierähti sellaiseen asentoon ,että mies tukehtui hengiltä oven väliin.
Hän omisti oikealla olevan metsän , kaikkiaan 16 hehtaaria ja koska oli ns vanhapoika, oli luvannut kaiken Kauhajoen tikkakerholle. Mutta kun kerho yhdessä lehdessä mainosti keskikaljaa mies suuttui , perui lupauksensa ja omaisuus meni valtiolle.....
¤¤¤
Kuvassa olevan pyöräilijän tunsin vuodesta 1990- 2011 . Olimme ns hyviä jokapäiväntuttuja , muttei enää. Kun hän kuuli että olen selvännäkijä/"noita" vuorostaan hän otti ja suuttui , eikä ole enää huomaavinaan minnuu. Nytkin meni ohitseni hiljaa jotakin mutisten. Ties mitä "suojelusmantraa" itselleen hoki.
¤¤¤
Ns entisen Pakan kaupan kohdalla vastaani tuli Kauhajokinen mies autolla ajaen. Siinä kohdassa juoksin aika kovaa ja kuitenkin tunnistin miehen auton , hänet ittensä , sekä hänen keskisormensa jota minulle näytteli. Nelisen vuotta sitten mies sai "alaikäiseen" sekaantumisesta 4 vuotta plinnaa , istui siitä puolet ja nyt syyttää kaikesta (???!!!??) siitä minua. Vaikka varoitin häntä etukäteen .."älä iesus "hiero" sitä alaikäistä" , niin ei uskonut ja nyt minä olen(kin) syyllinen. Nähtävästi ei uskalla Jumalaa haukkua , vaan minua.
¤¤¤
Yhdessä ottamassani tien risteyskuvassa tapahtui 1992 kuolemaan johtanut liikenneonnettomuus, jossa Perkiö-Kalantietä päätielle ajamassa ollut iäkäs mies ajoi suoraan rekan eteen ja kuoli. Tulin sattumalta sen rekan takana ja näin miten rekan oikealla puolella jotakin ilmassa lensi. Oli se surullinen tapahtuma.






15/9-2020.
Ekku Mattila.