maanantai 30. marraskuuta 2015

Cabriolet Saappi...oudot kivet ja minä.

30/11-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Jatkoa oudoista kivenpaloista....


Suunnilleen 3 kuukautta sen  asiakkaani tapaamisesta  tulin kotiini kaupasta.
Pihallamme oli   uudehko  hieno kakspaikkainen   Saappi , ns rättikattoinen Cabriolet ja luulin että joku vieras oli meille tullut.
"Ei tänne ole ketään tullut" sanoi vaimoni kun asiasta utelin......en ole kuullut että auto pihaan olis ajanut"...jatkoi vaimo ja me  tapahtumaa yhdessä ihmettelemään.
Uteliaisuuttani menin Saapin ympärille pyörimään....ovet olivat kiinni....samoin rättikatto....todella hieno  kärry....urheilullinen .....ja varmasti kalliskin.....ja niin kului se päivä.
Seuraavana   aamuna  huomasin  että  auton  etupenkillä  oli valkoinen pahvilappu ja siinä kirjoitusta......
"Tämä auto on sinun Ekku "  siinä luki......ja minulta  pääsi että häh ??
Koska ovet olivat kiinni, niin en tietystikaan  mennyt niitä väkisin auki räpläämään , vaan tuumasin että kyllä kai auton "entinen" omistaja tulee aikanaan tarkemmin   selittämään...miten Saappi on mun....samalla laskeskelin että missä ihmeen kaupassa auton olin itselleni  saanut , mutta tyhjää nuppini raksutti...
Häh?
Kului noin viikko/toista  ja ollessani pihallamme siihen kurvasi taxi. Ovi aukesi  ja heti tunsin tutun asiakkaan....sen  Uuskaarpyylääsen....muutaman kuukauden takaa ja päivää sanomaan....
"Terve Ekku hän sanoi.....olin hoidossa Seinäjoelle..hmm....virtaa annettiin....ja nyt olen terve....menin täysin sekaisin niistä kivistä joita  pullahteli  monta päivää senkin jälkeen kun luotasi lähdin....kerroin kivistä työpaikkani lääkärille...ei olisi pitänyt , koska sain heti kyydin  Seinäjoen lataamoon....hulluksi minua luulivat....ja koska minulla ei ollut yhtään todistetta kivistä.....niin..."
"Veljeni ajoi tuona Saappini tänne luoksesi turvaan sillä aikaa kun olin...poissa. Hän luuli että se viedään minulta.....ja  sen takia kirjoitti sen lapun että auto olisi sinun.......ja nyt ajaisin   sen pois ?.."
Senkun ajat .. vastasin ja niin Saappi  hurisi pihaltamme pois.
Hur..hur....huuur..
Sinne meni.....harmi.....juu.

Ekku Mattila.

Edelleenkin.....: mitä ne kivet oli?...Mistä ne tuli ??...outoa vai mitä ?