lauantai 28. marraskuuta 2015

"Pummina" raitsikassa 1973.

28/11-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Herätyskello kilaji hullun lailla, koska kello oli aamulla kuusi ja minun piti lähteä toihin.... paikka Porvoonkatu 5-7 B 63. Helsinki.
Olin nukkunut ns huonosti ja kiire oli.....
Valkoiseen muovipussiin eväitä sekä sinäpäivänä tarvittavat  työhön liittyvät jutut  ja ohimennen nappasin roskapussin, jossa oli  eilen kerääntyneitä roskia.....kananmunakuoria....tonnikalajäämiä...sipulinkuoria....sellaista  ruokajätettä juu.
Asuntoni ulko-oven vieressä oli iso jäteastia sellainen, joka täyteen tultuaan siirrettiin   jäteautolla tiesminne. Siinä oli pyöreä luukku ja siihen sen   haisevahkon roskapussin nakkasin....pläts.
..klonks...
Ja ratikkapysäkille  3 T odottamaan...joka tulikin ajallaan ja eikun istumaan  raitsikan keskivaiheelle.....huuh...
Häh???   tuumasin ,sillä joku rapajuoppo   oli ketales istunut siinä penkillä jossa istuskelin...sillä haju oli todella..hyi...hyi....ja nopsasti vaihtamaan toiseen istuimeen. Mutta  mitäs ny ?? siinä oli sama haju ja ilmeisesti se rapajuoppo/pultsari  oli ehtinyt senkin penkin tartuttaa hajullaan ja  ei auttanut kun jälleen kerran vaihdoin penkkiä. #!"#"!..
Kun   uudelleen paskan hajun haistoin siitäkin istuimestani , niin salamana äkkäsin...
Jalkojeni välissä oli se roskapussi, jonka piti nakata siihen jätesäiliöön....ja  olin siis heittänyt sinne sen eväspussin....joka ei haissut..
Arvakkaapa että mua hävetti...
Siihen aikaan oli raitsikoissa naispuoleiset rahastajat...ja voisin vaikka vannoa että  hän katseli minua .."sillä silmällä".....luuli että olen  joku haiseva pummi.
Hyi.

Ekku Mattila.