perjantai 27. marraskuuta 2015

Veikkausvoittoni 1969......täysosuma.

27/11-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Olin vuonna 1969 päivätorkuilla ja näin jännää unta.
Eteeni ilmestyi kaksi kättä  , toisessa oli paksu setelinippu ja toinen käsi alkoi rahoja minulle ojentamaan...
"yks....aloin laskemaan...kaks..kolome...neliä,,viis..kuus...seittemän..kahareksan...yhyreksän...kymmenen...ykstoista..kakstoista..kolometoista....."...ja niinedel......
Kun omasta mielestäni  kädessäni oli jo tarpeeksi rahaa...sanoin ääneen.."riittää jo riittää jo"  ja samalla heräsin...
Oli kevät..
Siihen aikaan veikkasin vakiota, sillä muuta rahapeliä ei ollut. Raha-arpoja sai kyllä pankeista.
Ne maksoi 50 mk.
Muutamaa viikkoa myöhemmin täytin vakiolappua ja yhtä-äkkiä sarakkeeseen numero 7 aloin raapustaa rukseja....ne oli  aivan erilaisia kuin mitä 10  sanomalehden ns vihjerivit antoivat ymmärtää.....ja niissä oli enimmäkseen  ykkösvoittoisia.
Ja yhden lapun täytin.
111  XX2   222   222.....vein sen kioskille....sekä odottamaan Sunnuntaita jolloin oikea rivi tuli radiosta.
Niin varma olin   täysosumasta ,että viedessäni sen kioskille, jossa oli  nuori nainen  töissä sanoin hänelle ,että jos haluat täysosuman, niin kopioi lapustani  rivi 7.
Arvakkaapa miten hän minua katsoi ja nopeasti paukautti kioskin luukun kiinni kun veikkauslapun minulle ojensi.
"Ny se tuli"...sanoin rouvalle kämpässäni...."ny se tuli....täysosuma"...koska oli Sunnuntai ja  veikkausuutiset radiosta kuului.
"Ny se tuli".
14 tuhatta...340 markkaa.....se vastasi aika tarkasti  2 vuoden palkkaa. joten kiva juttu.
Jup.

Ekku Mattila.