2/12-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Kävin eilen kotopitäjässäni Alahärmässä ja jälleen kerran ajoin päätietä pitkin sekä ohitin Lillbakan komian tornin. Sitä ei voi olla huomaamatta niin hieno sekä erikoinen se on ja erikoinen on sen syntymätarinakin.
Kuten jokainen tietää Lillbakka on varakas liikemies. Hän omistaa useita firmoja, mm Powerparkin ja on monia jo myynyt ja rahaksi muuttanut. Vuonna 1981 hän myi yhden firmansa noin 1200 miljoonalla vanhalla millillä...ja "parhaimmat vielä jäivät",..sanoi Lillbakka.
Vanhan säiliölaivankin hän osti 80 :llä miljoonalla ja muutama kuukausi sen jälkeen myi sen 200 :sadalla millillä. Kivahko voitto sanoisin.
Noh sitten siihen torniin.
Lillbakalla ja hänen poijillaan on lentolupakirja. Kauhavalla olisi lähin kenttä (21km päässä) , mutta Lillbakka halusi saada sen lähemmäksi ja eikun hommiin. Rakennutti lennonjohtotornin valmiiksi tulevan kentän tarpeisiin ja sitten rakennuslupakirjat/lentokenttää varten vetämään .
Mutta..
Lillbakalla on rekkojen parkkialueen ympärillä maata/peltoa/metsää noin 278 hehtaaria (älkää kysykö mistä sen tiedän) ja siis runsaasti tarvittavaa maata tulevan lentokentän tarpeisiin.
Kevytkoneille/helikopterille eritoten.
Noin 4 kuukautta lupahakemuksen jättämisestä se tyssäsi erään perheen järjestämään valitukseen, sekä heidän kieltoon myydä tärkeä maasuikale ( 32 hehtaaria) suunnitellun kentän keskeltä. Kylillä puhutaan että asia johtuu perheen/Lillbakan 1965 luvulla sattuneista "epäselvistä" patentti/myynti/riita-asioista joiden takia "riitaperhe" menetti 2,3 miljoonaa..............
Nykyinen "uusi" Alahärmä (Kauhava) ei tippaakaan välitä Lillbakan lentokentän valitussotkuista (keskusta/Demarit) ja tämän takia asia ei etene millään tavalla. Olisi se kiva jos lentokenttä valmistuisi valtatie 19 viereen.
Vai ?.
Ekku Mattila.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Kävin eilen kotopitäjässäni Alahärmässä ja jälleen kerran ajoin päätietä pitkin sekä ohitin Lillbakan komian tornin. Sitä ei voi olla huomaamatta niin hieno sekä erikoinen se on ja erikoinen on sen syntymätarinakin.
Kuten jokainen tietää Lillbakka on varakas liikemies. Hän omistaa useita firmoja, mm Powerparkin ja on monia jo myynyt ja rahaksi muuttanut. Vuonna 1981 hän myi yhden firmansa noin 1200 miljoonalla vanhalla millillä...ja "parhaimmat vielä jäivät",..sanoi Lillbakka.
Vanhan säiliölaivankin hän osti 80 :llä miljoonalla ja muutama kuukausi sen jälkeen myi sen 200 :sadalla millillä. Kivahko voitto sanoisin.
Noh sitten siihen torniin.
Lillbakalla ja hänen poijillaan on lentolupakirja. Kauhavalla olisi lähin kenttä (21km päässä) , mutta Lillbakka halusi saada sen lähemmäksi ja eikun hommiin. Rakennutti lennonjohtotornin valmiiksi tulevan kentän tarpeisiin ja sitten rakennuslupakirjat/lentokenttää varten vetämään .
Mutta..
Lillbakalla on rekkojen parkkialueen ympärillä maata/peltoa/metsää noin 278 hehtaaria (älkää kysykö mistä sen tiedän) ja siis runsaasti tarvittavaa maata tulevan lentokentän tarpeisiin.
Kevytkoneille/helikopterille eritoten.
Noin 4 kuukautta lupahakemuksen jättämisestä se tyssäsi erään perheen järjestämään valitukseen, sekä heidän kieltoon myydä tärkeä maasuikale ( 32 hehtaaria) suunnitellun kentän keskeltä. Kylillä puhutaan että asia johtuu perheen/Lillbakan 1965 luvulla sattuneista "epäselvistä" patentti/myynti/riita-asioista joiden takia "riitaperhe" menetti 2,3 miljoonaa..............
Nykyinen "uusi" Alahärmä (Kauhava) ei tippaakaan välitä Lillbakan lentokentän valitussotkuista (keskusta/Demarit) ja tämän takia asia ei etene millään tavalla. Olisi se kiva jos lentokenttä valmistuisi valtatie 19 viereen.
Vai ?.
Ekku Mattila.