sunnuntai 14. kesäkuuta 2020

Espoon Olarin lenkkiradalla tapahtunutta pukkaa ny.

14/6-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.




Vaikka  tästä samasta  asiasta olen  aikaisemminkin  kirjoittanut, niin  uudistan  sen koska  se on niin jännä tapahtuma......siis:
Oli  kesä   vuonna  1988 , paikka  Espoon  Olarin  lenkkirata  , Lauantai , kello  12,oo   suunnilleen  ja minä  siellä juoksemassa.   Rata oli  noin  900  metriä pitkä,  sellainen  kiemurainen ,  aika  tasainen, mutta yhdessä kohtaa     jyrkkä  nousu, noin  viistoon  35  astetta ja  jyrkkyys  nousupäässä  noin 15  metriä.
Yleensä, jos  tein ns   vetoja, joka  tarkoittaa  että  sen loppupäässä  juoksen niin  kovaa  kun pääsen ja  just  siinä  korkeimmalla  mäen kohdalla.  Se   kuulkaas  otti  voimille. Sillä radalla  oli  usein muitakin  lenkkeilijöitä ,  nuoria  kolleja, alle   20 :siä  päällään  tuhannen  markan  verkkarit  ja  300  markan  lenkkitossut. Minä olin  silloin 42  vuotias ,elikkä  niiren   kollien  mielestä  vanha  ukko, jonka kunto  ei  voi olla  häävi.  Miten monta kertaa  niiden  "nenät"   niistin. Aloin  juosemaan  niiden perässä . Kun  se huomasivat niin  koettivat  tarmokkaasti   tiputtaa  minut  vauhdistaan, mutta  turhaan. Monta   kierrosta mentiin  peräkanaa  ja kun huomasin  niiden väsyvän , niin  keskityin siihen  jyrkään nousukohtaan, jossa  pyyhälsin  kollien  ohitse  poninhäntäni  heiluen.
...ja  minua hymyylytti  hiukan.
Mutta   tuli  yks  juoksuhetki etten  hymyyllyt.  En yhtään, vaan  minulta  loksahti  suuni auki.
Se  tapahtuma  tuloo  ny. joten  olkaapa  tarkkana.

Heeetkiiii  vaan

Ekku Mattila.