sunnuntai 14. kesäkuuta 2020

Välillä vähäsen tohotan........

14/6-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


juu.......tänään olis  mun  kuolinpäiväni,  aikaa on  vielä  kuutisen tuntia, joten   kuulolla  ollaan.
Kuten  teistä  moni on jo  lukenut  aikaisempia  plokini  kirjoituksia, että  minun  huono  päiväni  on aina ollut  juuri  14/6  ja  melkein joka   vuosi  juuri tuona  päivämääränä   minulle on  tapahtunut  vaikka mitä. Lenkki/päiväkirjani   mukaan  , jota olen pitänyt  vuodesta  1973 ja  joista   vihoista  huomasin  1987  minulle  sattuneista  huonoista  päivistä. Viimeiset   32  vuotta olenkin  yrittänyt   varoa  14/6  päivämäärää   ja  koettanut  varoa  mitä  "teen."   Varsinkin   vuosi   14/6-1987  meinasi olla  terveydellelleni  tosi paha,  koska   eräs  herra  X   sai    tapon  yrityksestä  linnaa   2,9   vuotta , minua kohtaan  ja  juuri  14/6.
¤¤¤
Mutta  tänään......tuumasin että  mitä askaa........ja  menin  35  km pyörälenkille.  Aamulla lähdin ja  2  tunnin päästä   tulin henkissä kotiin.  Kauhajoelle   on  tehty  korjaustöitä,  uusittu   asfalttia   aika  paljon, mutta  ovat kokonaan unohtaneet  meidät  polkupyöräilijät.  Jo ennenkin oli   ns  pyöräkohta  teiden  sivuilla  asfaltoidut  sellaiset    30-50   senttiset, mutta  ei enää.  Nyt   ne on kutistettu  vain  10- 20 senttisiksi ja  arvakkaapa  millainen on   sitä  ajaa  pyörällä. Ensinnä  vauhti  pitää olla  aika   kova  että   voi ohjata  pyörää ja  tasapainoelin kunnos  korva/vasarassa/ym:ssa. Sivuilla on karkeaa  soraa, jota  voi  ajaa  esim mopoilla/kävellen, muttei  pyörällä.
Tänään  menin   täysin "palkein".  Liikuin  muiden autojen  joukossa, noin   50  sentin päässä  valkoisesta  viivasta  tien  oikealta   reunalta  vasemmalle,  enkä edes  yrittänyt   sompailla   sillä   10  sentin  "pyöräkaistalla".  Muutama   autoilija  väisti   ihan  hienosti , mutta  muutama  tööttäsi  jumalattomasti ,  yks viittooli  jopa  avatusta ikkunastaan  merkiksi  että  meehän  tollo siitä  sivummalle........mutten mennyt.  Näytin   sitä kuuluisaa  keskarisormimerkkiä  vanahuuren innolla.......heh.
Ainakin  vielä  oon siis  henkis, mutta  jospa  taivhalta  tippuu  lentokoneen  osa , jos oon pihalla  nuppiini ja  se on  sitte sillä selvä.....tumps.
Mutta   nyt  mennnään  (taas)  kummajaasjuttuun.

Heetki  vaan:

Ekku  Mattila.