tiistai 16. helmikuuta 2021

Mä kylille meinasin mennä nyt...... ja takuulla yllätyin,....

 16/2-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


Voi  hyvää päivää sentään !!!!!!!!!!!!!!......minulle tuli asioita  Ylistaroon   ja samalla  meinasin käydä kylässä  vanhojen tuttujen  luona. Noin vuosi sitten heillä kävin kaffilla , mutta  antaapas olla. Ensimmäinen, autokorjaaja  ei edes  avannut mulle asuntonsa   ovea  vaan yläkerran  raollaan  olevasta ikkunasta  käytiin ns keskustelu. " Ei kannata   tulla  maamakkain, hän sanoi. Korona on vaarallinen  ja  se  tappaa jos    pahaksi  käy.....en enää  liiku oikeastaan missään....kauppa  tuo  viikon  ruuat  kerrallaan....korona on niin vaarallinen että oksat pois"........ja  sulki  ikkunan...klons.

Noh  toiseen   tuttavaperheeseen  meinasin mennä, mutta  sama  juttu. Ikkunaverhot  vaan heilahtel  eestaas  ja  valot oli keittiössä päällä.Varjoja  liikkui  mutta  siinä kaikki.  Ovet ei taaskaan  auenneet  mulle....

Jospa kolmas kerta  toden sanoisi tuumasin  ja  eikun   seuraavaan  paikkaan. Jossa  mies korjaili  lumikolaansa  pihallaan   ja kun mut näki, niin heti  sivuttain  meni...."päivää sanoin...onkos  kola  rikki....meinaan  ?.....ei ne nykyaijan  kolat mitään   kestä  sanoin....ennenvanhaan  noli  paksusta  pellistä ja kesti  isältä poijalle...muttei  enää.....mulla  on  vanha  kola joka on   kestänyt kohta  9  vuatta....ja...ja.....ja....

Jopa  tuttunikin  sanan  virkkoi....."ei mutta onpas  kello palio....nyt pitää  haipakkaa  hakia  muksu  kerhosta.......eikun  menoksi  ......joku toinen kerta  Ekku...hei  hei"..

Voihan iddu  ajattelin itsekseni ja  paikalta  lähärin. Mulla olisi  ollut  vielä  neliäskin  tuttava , lähellä  entistä  Ylistaroon asemaa, hän joka   myyskentelee  autoja mutta  tuumasin ettei hänkään  taira  olla  juttutuulella näin 666-maski-piru  aikana   ja  niinpäs  kurvailin Munakan kautta  kotiini  Kauhajoelle...........on   tämä maailma  tullut  hulluksi  etten sano.

Ekku mattila.